Gå til innhold

April: Hvor går ferien?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Om det er noen igjen her som ikke har dratt da?

*hører knappenåler falle*

Vi skal til Danmark i slutten av juli. Lille (og vi!) gleder seg villt til Legoland. Før det satser vi på mer tropesommer her i hagen vår. Optimister vi.

Kanskje det blir en tur på fjellet.

Vi gjør som vi lyster så får vi se hva det blir.

 

Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var planen bare hytta (og Dyreparken siden det ikke er så langt unna), hjemme og til nøds en kjapp tur til Legoland, men så fant svigermor ut at hun hadde for mye penger (går det AN???) og da ble det plutselig sydentur i stedet. Reiser med Ving til Cala Bona på Mallorca og treffer sikkert samtlige naboer, men pytt sann - strand og varme og barnebassenger og all inclusive; har ungene det morro har vi det morro :oD Reiser rundt skolestart siden det var billigst og vi for en gangs skyld har fri da (jeg jobber jo i møbelbransjen og med augustsalg er det ikke rom for å ta ferie når det er billig å reise). Gleder meg masse! Og så blir det hyttetur likevel da - og Dyreparken. Så får vi ta Legoland litt senere :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en perfekt ferie det! Rekker liksom ikke å oppleve så mye i syden med barn...sånn som før i hvertfall. Vi har erfart at det beste er egentlig en "godt opptråkket turiststi" med kort vei til stranden og flyplassen - så får resten være det samme. Blir sikkert topp på Mallorca da. Så fint at svigermoren din hadde for mye penger...det kan visst skje i den generasjonen - det var det som skjedde mamma i vinter og da hun hørt vi planla å dra. Hun sponset alle om hun fikk være med som barnepike... Svigermor lever jo ikke lenger, og Gran Torino skal i hvertfall ikke jeg til syden med uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Torino - nå måtte jeg le, hadde nesten glemt ham :oD

 

Svigermor har derimot invitert meg, Matilde og Emil med på hytta bare oss 4, og jeg kjenner jeg får litt åndenød. Ei hel uke faktisk. Svigermor er kjempekoselig og verdens beste farmor, men jeg kjenner (siden vi ikke har så mye annet enn familie til felles) at jeg tenker at det blir litt som å være på en ukeslang høflighetsvisitt *svett*. Men en helg skal jeg nok klare. Uffa, jeg er ikke akkurat verdens beste svigerdatter kjenner jeg...

Det jeg derimot har veldig lyst til er storfamilieferie. Type leie et helt stort hus med svømmebasseng i SørEuropa og dra ned sammen med svogersfamilien,svigermor m/kjæreste, kanskje mamma og kanskje til og med noen av Ø's tanter med barn og barnebarn (hvis man virkelig slår løs håret). Utrolig nok tror jeg det kunne blitt særs avslappende i all hovedsak fordi da har ungene lekekamerater tilgjengelig hele tiden, hehe. Får høre litt om det kan skje neste år kanskje :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tropevarmen var på besøk tok jeg med meg barna på hytta ogvi levde på stranden i 14 dager noe som var super deilig.

 

Nå er jeg hjemme med barna ettersom mannen jobber enda. Så vi finner på litt av hvert om dagen, shopper litt,tar turer på badeland og eventyrfabrikken.

 

Og om 11 dager så går turen til Madeira sammen med pappa'n min og hannes familie. Det gleder vi oss veldig til, men mini skal da være hjemme hos mormor på campingen. Vi bestemte oss for at han er for liten og skjønner ikke så mye av det.

 

Så når vi kommer hjem derifra tar vi turen til Sverige og Skara sommarland og videre ned til Gøteborg for å hilse på gammle venner.

 

Så begynner barnehagen igjen den 10 august for våres del.

 

Så vi stor koser oss om dagen og jeg nyter mine sisste uker som hjemmeværende husmor føre jeg må hive meg ut på arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det 2 eller 3 uker i sverige + et cruise til tallin og st.Petersburg inni der. Skal bo i campingvogna vår, på hotell, båten og telt, alt etter hvor vi befinner oss.. Kan bli en spennende tur, ja. Og så må vi pakke klær til alle mulige slags situasjoner. *pes*

 

Jaja.. det skal nå bli fint også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tjuvstartet litt i år, og hadde to uker i Hellas med barna i begynnelsen av juni. Det gikk kjempebra. De som på flyet, lekte fint på stranden og i bassenget. De badet sikkert seks timer om dagen :-)

Ellers liker vi godt å ha fellesferien her hjemme. Det er for galt å reise bort fra Sørlandet midt på sommeren. Det kommer litt besøk, vi tar jevnlige turer til sandstrender, Dyreparken, eller til byen og spiser is. Og så er vi heldig med å ha masse familie her, så jeg og mannen får en del deilige sommerkvelder alene for å ut og spise og kose oss.

Hvis formen min bedrer seg, så tar vi en tur til Danmark eller litt lengre nedover i slutten av august, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...