Gå til innhold

Herpes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3 dager over termin,å skulle ha litt sengekos med kjærestn min for å prøve å sette igang fødselen. Etter kosen så oppdaga vi noen fiiiiine hvite klumper på kjæresten min...altså herpes...DER NEDE.... han har vist ikke utbrudd, for det vesket ikke, men kan jeg ha blitt smitta? å blir babyen smitta nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slapp helt av nå frøken;) Herpes smittes ikke inn til fosteret. Men DU kan ha bli smittet ja. Tviler på at du må ha KS med mindre du får utbrudd, for det smitter kun ved utbrudd, altså at du har fått egne prikker. Jeg har herpes 1 i munnhulen, og har smittet samboeren på kjønnet. Men selv har jeg ikke blitt smittet på kjønnet. Så med indre du får utbrudd trenger du ikke å bekymre deg.

Men snakk med JM om det. Det er greit at hun vet alt, bare i tilfelle;)

Skrevet

så man kan bli smittet selv om ikke såret vesker? kun ved blemmer?

Skrevet

er du her du andre anonym? :-)

Skrevet

Jupp, for en kan ikke se så godt om det væsker. Men babyen er ikke smittet pga dette altså;) Babyen kan bli smittet under fødsel hvis mor har utbrudd der og da. Men jeg vet ikke om de tar Ks eller ikke.

Skrevet

sikker på at det er herpes da? det kan jo være talgkjertler også. om det er herpes må han gå til lege. dersom du får utbrudd nedentil og dette er første gang du har det blir det foretatt keisersnitt, det står hvertfall i fødselsboka jeg fikk av legen

Skrevet

Som noen andre sier, trenger jo ikke være herpes heller...kan være condylomer=kjønnsvorter. Vanskelig for oss som ikke har sett det å vite hva det er. Men ta forholdsregler og informer jm/gyn. Og hvorfor ikke la han ta seg en tur til legen for sikkert å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...