Gå til innhold

Småbarnsavdeling der 11 av 14 barn er ettåringer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite at på avdelinga mini skal begynne på er det egentlig bare 12 plasser (småbarnsavd) men de har økt med to plasser og 11 av barna er ettåringer. tre toåringer. Syns det hørtes veldig mye smått ut eller? Han er 11 mnd da han begynner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er de mange voksne da*? vist d er 14 barn skal de være minimum 4 voksne.

Skrevet

Hehe, hørtes ut som dermin på 15 mnd begynner i aug. Maurtua?

Skrevet

Ja! Vi fikk en av de siste plasssene så jeg kan jeg kan egentlig ikke klage, men syns det er litt skummelt at de skal være så mange små... Men de får jo mange lekekamerater etterhvert da! Vi er ellers storfornøyd med barnehagen bare så det er sagt. De skal visst være 4 voksne og kanskje litt ekstra også hvis jeg forsto de rett.

Skrevet

Jeg har jobbet som assistent på småbarnsavdeling det siste året..

Vi hadde 14 småtasser, 10 på ett år (eller yngre) og 4 stykker på to år. Har vært 4 voksne, pluss noen utplasseringer osv i ny og ne..

Det har gått veldig fint:-) Både store og små på min avdeling har kost seg stort, og omsorgen for barna er på topp:-)

Jeg ville tatt opp bekymringen med bhg personalet når barnet ditt begynner, så vet de hva du tenker og kan lettere gi deg den tilbakemeldingen du føler du trenger i forhold til ditt barn.

God kommunikasjon er viktig:-)

Lykke til!

Skrevet

Det var godt å høre! Har full tiltro til de som jobber der så det er ikke det - men tenker det kan bli litt mye for alle og enhver. Regner med at flere av ungene skal ha en og annen dag hjemme når de er så små. Jeg skal ikke begynne fullt i hvert fall så da er de jo ikke like mange hele tiden - og de sover jo en del også.

Skrevet

Hehe, så vittig. Jeg har også full tiltro til barnehagen (har en som går på annen avdeling) og særlig til Maurtua. Synes det virker som en veldig bra avdeling, men fantastisk personale. Kjenner til to fra før, minss sønns favoritter da de jobbet på avdelingen hans, og ped.lederen virket også veldig flink synes jeg. Det jeg tenkte da jeg hørte det skulle være 11 nye små var -oj, det blir litt av en innkjøring. Ellers så tror jeg det kan bli veldig bra, og positvt med en så jevngammel gjeng når det går seg til. Sammme behov og rutiner. Og positivt med utvikling av vennskap. De er jo 4 voksne, og fikk vel muligens litt mer ressurser også. Vi får følge med, og stå på krava! Det går kjempebra :-)

Skrevet

Forresten, sant som du sier, de sover jo endel (min sover i alle fall 2 timer) og jeg skal heller ikke jobbe fullt, så det blir nok noen dager hjemme og sene leveringer når jeg jobber seinvakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...