Countess Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Når ble dere strippet? Lenge etter termin, og må det eventuellt være en god grunn for det? Er det jordmor som foreslår det, eller er det noe du må si selv at du ønsker? Er idag 40+4, altså 2 dager over termin. Skal til jordmor imorgen, og lurer på om noen har erfaringer med hva som skjer da? Vil hun sjekke om jeg er moden, kansje strippe meg, eller er dette noe de venter med til du er på overtid?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde mye vann i kroppen og hadde generelt stort ubehag siste uka før termin + at jeg selvfølgelig var LEI av å vente. Så jeg spurte jordmor om hun kunne strippe meg. Første gangen var jeg ikke moden ennå, så da sa hun nei. Men på neste kontroll, 5 dager før termin så var jeg moden og da strippet hun meg Tror det er veldig opp til hver og enkelt jordmor om de vil gjøre det. Ble altså strippet 5 dager før termin, og dagen etter ble gutten født. Gikk kjapt for seg etter vellykket stripping altså. Spør pent du, så gjør hun det sikkert Husk å ligge med knyttnevene sånn nesten under rumpa når hun gjør det. Jordmoren kan sikkert vise deg hvordan - da blir det ikke like ubehagelig! Jeg syntes ikke det var vondt i det hele tatt, kanskje pga den teknikken? NÅ ER DET UANSETT IKKE LENGE IGJEN! Venter i spenning på dine vegne
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2009 Nei vi er der snart uansett bare håper vi kansje får litt hjelp! Men da går jeg ut ifra at de fleste vil gå med på å strippe deg om du er moden da? Tusen takk Venter i spenning her også.. Hadde jo håpet hun kunne strippet meg i morgen siden det er fullmåne på tirsdag liksom.. Dobbel-sjangse
It's all about me Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Ble strippet 14 dager over termin, nesten 18 timer etter modningskapselen ble satt. Ante ikke at jeg ble strippet før hun sa det i en bisetning etterpå. Men det virket iallfall bedre enn modningskapselen, for få minutter etterpå sa det pang.
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2009 Det er vel at jordmor tøyer og styrer litt der nede? En måte å få satt igang fødselen iallefall Ja Frokostquiz er best, da er det jo ingen tvil om hva som funker da
Lemonia Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Ble strippet 12 dager før termin. Skal sies at jeg skulle settes i gang en uke før termin fordi jeg har type 1 diabetes og da tar de ingen sjanser. Fødte av meg selv 5 dager senere, samme dag jeg skulle settes i gang, men tror neppe strippingen hadde så veldig mye å si.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Det er absolutt lov å håpe iallefall! Men som sagt, det er nok opp til hver og enkelt jordmor Men ser ingen grunn til at de IKKE skulle gjøre det. Babyen er fiks ferdig og du er sikkert mer enn klar Hoho, dobbeltsjanse ja! Da satser vi på at fødsel innen tirsdag er bankers Tipper forresten at det er jentebaby i magen din Hilsen første anonym
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2009 Første anonym: Ja da har du tippet veldig rett da Eller iallefall ifølge ultralyd Etter alt jeg har lest i det siste her inne, har de nok tatt feil og det kommer en gutt! Synd, da må han gå i rosa de første 3 mnd
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Åja, haha. Da er jeg kanskje ikke så synsk som jeg trodde da Mente du hadde skrevet tidligere at dere ikke visste kjønnet skjønner du. Hehe. Men det blir jente vet du! Det hører til sjeldenhetene at de sier feil kjønn Er den kommende pappa utålmodig nå også eller??
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2009 Ah okei Nei vi har visst om det siden uke 14.. Ja han er også utålmodig.. Han tripper bare rundt og spør om jeg kjenner noe han
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Haha, du får lure han litt i morgentidlig da. Sette deg plutselig opp i senga og ta deg på magen Stakkars mann kommer til å freake ut Hehe. Skriver du blogg forresten? Nysgjerrig jeg vet du
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2009 Haha.. Har ikke samvittighet til å lure noen, men kansje jeg må jobbe litt med den samvittigheta Vil jo ikke rope ulv heller da Nei blogger nok ikke.. Har vurdert det, men har liksom ikke satt meg inn i alt! Tror det blir litt som hver gang jeg kjøper meg dagbok uansett. Super entusiastisk første dagen, så blir det ikke noe mere Du da, er du gravid eller?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Haha, kanskje det straffer seg ja Når det virkelig er igang så legger han beina på bordet og slår på tv'en! Haha.. Men kunne vært morsomt da. De stakkars mannfolka er merkelige rundt termintider Nei, dessverre Hehe.. har en ettåring jeg, og har egentlig ikke lyst på flere ennå. Men må ærlig innrømme at jeg blir småmisunnelig når jeg hører om sånne som deg som har fødselen til gode
Countess Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2009 Karma vettu Nei de har ikke mye peiling. Han spurte faktisk her for noen dager siden om jeg kjente noe..da sa jeg nei, å han spurte: "men om du skal tippe,tror du hun kommer neste uke eller denne uken??" Sånn helt alvorlig liksom.. he he Så deilig da de er så goe i den alderen!! Så godt å høre noen si det på den måten da.. "fødselen til gode." At det er noen som prøver spre litt gode tanker om det... Jeg prøver å ha så positive tanker som mulig om det, og vil prøve å kun klare meg med eventuellt lystgass.. Bare ta det som det kommer liksom, og vite at det er positiv smerte! De fleste jeg sier det til bare ler, og kommer med kommentarer om hvor vondt det kommer til å bli! Jada jeg vet det vil bli vondt liksom, men hva annet enn å være positiv til det kan jeg gjøre liksom? Litt forsent å snu Nei det var godt å se noen snakke positivt om det Jeg gleder meg jeg
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #16 Skrevet 6. juli 2009 Haha, så bra En jeg kjenner var sikker på at termindatoen var datoen babyen kom! Verken før eller senere. Så han tok livet med ro i god tro på at babyen skulle komme akkurat den datoen Hehe!! Jeg har bare positive tanker om fødsel, og jeg syns alle som ikke har født ennå også skal ha det Selvfølgelig er det vondt, men kvinner er skapt til å føde barn og med rette hjelpemidler så klarer de aller-aller fleste det -så hvorfor ikke glede seg? Jeg tenkte slik at hvis jeg trenger smertestillende hjelpemidler så tar jeg smertestillende hjelpemidler. Ingenting er noen nederlag så lenge babyen kommer ut i god behold. Jeg brukte såvidt lystgass på åpningsriene, men ingenting annet. Men hadde helt klart tatt imot epidural hvis det skulle blitt så ille Du kan virkelig glede deg! Ja, det gjør vondt men det takler du!! Jeg tenker lykketanker for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå