Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 jeg og bf gikk fra hverandre da datteren min var 3mnd. Hun er snart 2år nå. Første julen feiret vi sammen med mine foreldre. 2julen hadde jeg datteren min (hun var bare 15mnd, og bf "måtte" ha henne i 4dager på hytten siden de feiret jul der det året). I år er det altså hans tur til å ha henne. MEN- det er så mye kluss med samværet for tiden, han vil ha henne hvergang det er noe gøy, påaske, bursdager, jul osv. Det vanlige samværet har han når det passer han. I utgangspunktet har vi annen hver helg, på torsdag kveld fikk jeg sms hvor det sto "glemte å si at jeg er i køben, så du må hente xxx i bhg i morgen". Det var hans samværshelg. Jeg svarte tilbake at det han ikke kunne komme som det passet han, og at den julen hans henger i en tynn tråd. Fikk tilbake igjen at jeg kunne få ha henne på julaften i år også, mot at jeg hadde henne denne helgen også. Ikke noe problem for meg, hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt henne 24/7. MEN- hva med jul da? Det er jo min egentlige jul med henne. Er det rett at jeg skal ha henne da også=? Han har jo trossalt gitt vekk denne julen mot at jeg hadde henne da han var på ferie. Så neste jul er jo fortsatt MIN jul. Så mye styr altså, men som sagt, jeg legger ikke skjul på at jeg vil ha henne mest mulig. Her er det hvertfall stabilt.
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Det kommer ikke helt tydelig frem, hva som er spørsmålet ditt. Jeg tolker det som om du spør om du da beholder "din jul" i 2010 (?). Jeg for min del ville nok spist ltit kameler, om barnefar er villig til å komme mer på banen. Det viktige her er jo barnets beste, og det er en engasjert mor og en engasjert far. Jeg sliter selv med en uengasjert far. Han har imidlertid kommet litt mer på banen etterhvert. (Dette skjedde først da jeg hadde gitt han opp, og viste han tydelig at han selv måtte ta ansvar for og vise interesse for samvær). Han er vel også en typisk lekepappa, som helst vil være med på de morsomme tingene. Men nå som gutten vår er blitt skolegutt, er det tydelig at kontakten med pappa er viktig for han. (Selv om han ser ut til å innfinne seg med at pappaen til tider er fraværende, og at han ikke ser han jevnlig). Og han vil gjerne feire jul der, annet hvert år.
Monajenten Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Altså, hvis jeg forstår det rett, så var det egentlig hans jul, men han "ga vekk" julen til deg mot at du hadde henne når han var på ferie? Og nå vil ha gi vekk den samme julen for denne helgen?? Herremin for et styr. Jeg hadde sagt at han enten får holde seg til samværsavtale eller droppe samvær. Og selvsagt skal du ha henne denne julen. Neste også uten tvil, det er jo din.?!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Hi her: Ser det blir litt rotete her. Ja, Monajenten, du forsto det riktig. Jeg har jo "fått" denne julen av hans. Neste jul er jo min ut i fra vanlig samværsavtale. Han kan vel ikke kreve at han skal ha henne neste jul da?
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tror at barnet, uansett om det blir litt sporadisk, har godt av samvær med sin far. Ideelt sett hadde jo alle foreldre stilt opp 100% for barna, og det får vi håpe at denne tullebukken av en far innser etterhvert. (Min eks kommer nok aldre til å bli annet enn en stor egoist). Men når ting er som de er, må man bare gjøre det beste ut av det. Du skal ikke la deg overkjøre, men spis en del kameler for ungens skyld. En far som stiller opp litt, er bedre enn å ikke kjenne faren sin i det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå