fox`y Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 skal ned med slange i morgen kl.12.00 å må si jeg gruver meg ganske mye. jeg får ikke spise og drikke, å jeg blir veldig dårlig vist jeg ikke får i meg mat fra morgenen av. jeg blir svimmel,skikkelig kvalm og får magesmerter, å d er kjempe ubehagelig. eneste jeg får ta er medisin m/litt vann før kl.7. så lurer jeg på om noen her har vært gjennom en slik undersøkelse? å hvordan opplevde dere den. tok d lang tid å hvordan var d etterpå? takker for svar.
cherry coke Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har tatt. Selve undersøkelsen tok ikke mange minuttene. En ubehagelig opplevelse, men ikke smertefullt. Du kan få bedøvelsesspray i halsen, og noen gir også beroligende. Noen synes at den sprayen er veldig ekkel, siden den gir en slags "klump i halsen" følelse. Jeg konsentrerte meg om å se på skjermen (se hva de filmer i magen) og det hjalp litt føler jeg. Veldig ekkelt, men fort gjort! Hadde ingen ubehag etterpå, kun litt smårar i halsen. Lykke til=)
It's all about me Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Det er gjort på få minutter og du merker ikke noe etterpå. Det var den positive delen. Selve undersøkelsen er *sorry* mildt sakt jævelig. Ikke vondt, bare sinnsykt ubehagelig. Det som er ekkelt er at det er et punkt i halsen hvor røret kjennes ekstra godt, og hvor iallfall jeg av refleks hele tiden prøvde å svelge for å få det bort. Dette første igjen til masse brekkninger, sliming og tårer som spruta (dropp mascaraen, he he) Men det varer som sakt ikke lenge og jeg var ikke sår etterpå.
shanty73 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Ja fy og fy for en opplevelse.. men i etterkant er det jo ingen ting vondt eller noe og det var bra!
fox`y Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 takk for svar:) må mann ta den bedøvelses sprayen eller kan man slippe den?
cherry coke Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Jeg kunne velge. Valgte å ta den, men folk jeg har snakket om sier det er bedre uten...Men det er jeg ikke helt sikker på altså..
It's all about me Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Den bedøvelsesprayen synes ikke jeg var noe ille. Du bare gaper, de sprayer og så blir du litt nummen. Hadde ikke droppet den iallfall.
cherry coke Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Nei, det var ikke ille å ta den. Men jeg følte kanskje at den hemmet svelgerefleksen...Jeg brakk meg hundre ganger og svelgte og svelgte og svelgte+++ =) Skal ta ny etter sommeren, og jeg gledre meg ikke for å si det slik. Men som sagt, det er over på no time.
fox`y Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2009 det gikk ganske bra, men jeg syns sprayen smakte helt jævlig, å jeg svelte og svelte og brakk meg.. var temmelig ubehageli og vondt av å til. men kjenner d ennå nedover jeg,spesielt når jeg trekker pusten og svelger. fant no ut hva d var iallefall, åsså er masse prøver tatt:) gla jeg er ferdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå