1 høne i haneflokken-født Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 vi har vært på båttur i hele dag og nå har jeg kokt kraft på fisken og imorgen skal vi ha fiskesuppe, og lurte litt på hvordan dere andre lager god suppe? alle lager så masse forskjellig godt takk takk
proud mama Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 jeg bruker suppeposene som base jeg, men jeg bruker å ha oppi: gulrøtter, litt hakket chili (begynn med en kvart liten en å se hva dere liker) hermetisert hakkede tomater (under en halv boks eller noe slikt..) brokkoli og laks som sagt så er dette kun supplement til en suppepose. det høres sikkert rart ut med chili og hakkede tomater, men det er kjempegodt! Mvh
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Lager en nyyydelig, litt syrlig en med kraft poteter i terninger gulrøtter i skiver finhakket løk (freses lett i litt olje før kraften tilsettes) sølvløk lake fra sølvløken rømme fisk grovt kvernet pepper Har ingen eksakte mengdemål, men dæsjer i vei til suppa blir passe både rund og syrlig. Typisk bruker jeg ett beger rømme, halvt glass sølvløk + lake til ei stor og god gryte til 4 voksne, men det er bare å smake seg fram! . Serveres med grovt brød og smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå