Gå til innhold

Lukas eller Mathias?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke å bestemme oss...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere har bestemt at dere helt sikkert skal ha et av disse fine navnene, ville jeg valgt Mathias. Grunnen er at Lukas har blitt brukt så utrolig mye de siste årene, og barnet vil da ende opp med å gå i bhg/klasse med 4-5 andre som heter det samme. Det samme gjelder vel egentlig også Mathias, uten at jeg har sjekket Stat. sentralbyrå...

Håper ikke det blir tatt ille opp, men hva med å velge et navn som ikke har ligget på topp 10 de siste årene? Trenger ikke være noe sært, bare et som ikke er så poppis.. Bare mine tanker, altså - ikke meningen å være frekk eller noe.

Skrevet

Mathias er finere, og jeg tror det blir veldig mange Lukaser på dette kullet.

Skrevet

Personlig liker jeg Mathias best:)

Skrevet

Jeg syntes at Lukas er absolutt finest. Er et av mine favorittnavn. Men en av grunnene til at vi har gått bort fra det er at det ligger som nr. 1 på navnestatistikken for 2008. Kjedelig om veldig mange på samme alder heter det samme.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ta så mye hensyn til hvor poppis navnet er.. grunnen til at de er populære er jo at de er fine navn.

Skjønner at det er gøy med noe utenom det vanlige, men liker man ett navn er fint syns jeg ikke man skal la seg påvirke av hvor mange andre som heter det.

Personlig syns jeg Lukas er finest :)

Skrevet

Når du ser på navn som har væt ti på topp for t.d. 30 år siden, så er det ikke alltid navn som er pene. Det får en vel til å tenke på hvorfor plutselig så mange liker et navn:) Jeg tror barn ofte liker å ha samme navn som mange, men når en blir eldre så er det ikke så kult.

Skrevet

Takk for svar. Sku å ønske at vi fant ett navn som ikke lå på "listetoppen". Men når vi ikke finner noen litt mindre populære navn som vi liker,så gidder jeg ikke å bare kalle han noe annet,bare for at ikke han skal hete d samme som noen andre....

Skrevet

Jeg liker helt klart Mathias best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...