litenjente-litengutt Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Uverdig-paa-KK-878790.html Dette er jeg helt enig i!!!
erteposen + 4 Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Det er synd at barseloftet forsvant. Jeg har født på storken selv, og ser ikke helt hvorfor enerom skal være en selvfølge da siden fødsel på føden er det samme. Når en tenker på antallet som får alenerom via storken og barseloftet så er det jo for de fleste av oss akkurat det samme tilbudet som før. På føden har jo det alltid vært de reglene, og en får nesten inntrykk av at alle har fått hatt far der hele tiden. Det viktigeste for meg er at de IKKE har redusert tilbudet eller bemanningen under fødsel og ammetilbudet fortsatt er sterkt. Godt at vi som bor i Bergen kan få jordmor hjem. Ellers, for at de som ikke har født før ikke blir skremt vannet av, så er de jeg kjenner som har født der etter endringer i tilbudet fornøyd. Har snakket med en del siden jeg nå er innlagt på KK:)
litenjente-litengutt Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har selv født to ganger på KK. En gang i 2006 og en i 2007. Vi dro på barselloftet noen timer etter fødsel og var der i to dager før vi dro hjem. Det var helt utrolig deilig og få lov til og ha far med seg,og i mitt syn en SELVFØLGE. Er det virkelig sant at disse kuttene gjøres pga 7 mill!!!!Kun 7 mill?!?!?!? Hvorfor kan ikke "vi" heller få betale for og ligge på barselloftet da? Og dessuten...vi i Hordaland betaler vel like mye skatt som andre i Norges land,hva er det som gjør at helse tilbudet for fødende kvinner er så forskjellig da? Jeg har termin om 8-9 uker og kommer til og dra hjem fra fødsel så fort som overhodet mulig,forutsatt at alt har gått fint med barnet og meg under fødselen....
erteposen + 4 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Det er jo kjempe fint at dere fikk benytte dere av barseloftet. Poenget mitt er at om en ser på hvor mange som fikk tilbud om å ha far der lenger enn det som nå er praksis og sammenligner det med antall fødsler på kk, så er det ikke slik at ALLE har hatt far der hele tiden slik en nå får inntrykk av. Husker ikke prosenten, men flesteparten av fødende har ikke hatt det tilbudet som du beskriver. En annen oppfattning som ikke stemmer er at alle andre sykehus har hatt det tilbudet til far? Om en ser på tallene til jormorforeningen så er ikke det så vanlig med barseloft, enerom osv. Jeg er ikke uenig i at det er synd tilbudet er fjernet, men det blir så mellomdramatisk og en skaper et inntrykk av at alle har hatt disse godene før. For oss som har født flere ganger så er jo det flott at en får reise hjem. Har en lang reisetid hjem og må vente 72 timer på f-testen, så kan en leie rom på pasienthotellet og bo der sammen med far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå