Gå til innhold

Flere som fortsatt gir MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 13 mnd og får fortsatt 200 ml til morgen og kveldsgrøten. Sliter virkelig med å venne henne til kumelk, hun nekter og hyler etter flasken sin. Har nok ikke vært for streng og gir etter. Flere i samme båt? Er redd det går på bekostning av mengden grøt hun får i seg, da hun er mer opptatt av flasken hun vet kommer...

Noen der ute som har gode råd til hvordan vi kan avvenne dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 16 mnd og får alltid en flaske mme på morgenen, enten på tidlig morgen for å sovne igjen, eller når han våkner etter en hel natts søvn. Stresser ikke så veldig med å kutte det ut vi da, men så er det bare den ene flasken stort sett.

Skrevet

Får mme 2 ganger pr dag til grøtmåltider samt 1 gang pr natt.

Vi har matproblemer så vi kan ikke bare kutte det ut...

Null stress... :)

Skrevet

vi har nettopp sluttet med MME. Hun er 13 mnd. Men jeg varmer fremdeles en flaske med vanlig kumelk hver morgen. Syns det er kos jeg.

Skrevet

Godt å høre at dere ikke stresser. Gir dere vanlig kumelk i tillegg? Regner med dette går seg til:-)

Skrevet

Gutten min får vanlig melk til brødmåltidene.

Skrevet

Skrev svar som nr. 2.. var ikke meningen å være anonym.

Skrevet

Snuppa her vil hverken ha brød eller kumelk. Stresser litt med det merker jeg siden hun snart skal begynne i barnehagen og jeg gjerne skulle sett at hun spiste brødskiver der. Det går seg vel til får vi håpe:-)

Skrevet

Gutte min er 17 mnd og får forsatt mme på kvelden og til om morgenen..

Skrevet

slutta dagen etter han fyllte 1 år. gav han melk rett i fra kjøleskapet (kaldt) på ei aventflaske med tut på. HGan drakk av hjertens lyst. Har ikke tilbudt ham flaske med flasketut på siden (4 dager siden). går veldig bra.-er nok bare å gjennomføre det. Gjør jo ikke noe mo de legger seg sulte eller noe en natt av og til slik at de skjønner at grøten må ned, for jeg får ikke noe annet etterpå:)

Skrevet

Jeg holder på å venne gutten min til kumelk, han er 1 år og 2 uker. Før jeg begynte med kumelk fikk han ei flaske om morgenen og ei på kvelden med mme. Gir han nå vanlig melk om morgenen og mme om kvelden. Skal slutte helt med mme, men tenkte å gjøre det litt gradvis siden han fikk endel løs mage da jeg prøvde å gå rett på kumelka:-)

Skrevet

Her er snuppa snart 3 og hun får varm melk på flaske morgen og kveld..

Kommer nok til å ta bort flaska etterhvert, men aldri den varme melka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...