nawi Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Har ei lita jente på 14 mndr som vet hva hun vil. Er stort sett blid og fornøyd, og måltidene har gått som en drøm. Hun liker alt, og er glad i mat. Men den siste uka har måltidene blitt et mareritt. Hun hyler og skriker, ofte skjønner jeg ikke hvorfor. Noen ganger skal hun spise selv - greit nok. Mens andre ganger hjelper ikke det heller. Gudene vet hvorfor hun blir så sint. Hun skriker og skriker og gir seg ikke. Jeg må ofte abryte måltidet og finne på noe annet. Hun får ikke spist, og jeg skjønner ikke hvorfor hun hyler sånn. Mulig hun vil spise noe annet, men en ettåring kan da ikke bestemme det;-) Noen som har opplevd noe lignende. Hjelp!!
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Vond hals eller mage? Vel, du vet sikkert at hun ikke er syk. Jeg ville ikke stresset så mye med det. Om hun nekter å spise noe selv om hun får spise selv og grise, er hun kanskje ikke sulten nok. Uansett, jeg ville avsluttet måltidet hvis det bare ble hyling, og heller prøvd igjen senere. Det er sikkert bare en fase, og om det blir lite mat til noen måltider, går det helt fint, det er sjelden unger sulter i hjel i norge ;-)
du og jeg og vi to Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Vi hadde også en sånn periode, tror han var rundt 16 måneder eller noe. Alt ble galt. Tror det hadde med at jeg ikke skjønte hva han ville, om det var spise selv, men med gaffel ikke skje, eller jeg vil ha yoghurt ikke grøt eller hva. Han var superfrustrert og kjempesinna, og den eneste trøsten var vel at det gikk over i løpet av noen få uker;)
nawi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2009 Haha. Hun har nok spekk på kroppen. Ikke redd for at hun skal sulte ihjel. Bare så innmari slitsomt med den jæ... hylinga! Nå skal det sies at det har vært 30 grader ute og at jeg er høygravid. Så har ikke verdens lengste lunte om dagen;-)
nawi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 ÅÅÅÅÅÅhhh. Gikk over etter noen uker:-) Tusen takk! Det er sånnt jeg trenger å høre;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå