Gå til innhold

Ang omsorgsrett.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling på dette med omsorgsrett? Min svigerinne har kommet inn i dårlig situasjon, der det er blitt uenighet om omsorgen. Det er han som bryter ut av forholdet pga en ny kvinne, men det er hun som må flytte fra hjemmet. De har to barn. Han vil gjerne at de har barna 50/50. Men han har nesten ikke vært hjemme med barna opp igjennom årene, og når han har vært med dem er det foreldrene som har hatt barna veldig mye. Hvilke rettigheter har hun? Nå stiller i utgangspunktet mødre og fedre likt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke hvordan "reglene" er nå, men det er ikke sånn at selvom man ønsker at foreldrene skal ha like rettigheter, så er det alt som gjelder.

Jeg flyttet ut, jeg valgte å gå fra xn pga en ny mann, og jeg flyttet. Vi hadde 50/50 en periode, til jeg flyttet lenger unna. Han gikk til retten for å få hovedomsorg, men det fikk han ikke. Det er ikke noe galt med han som far, eller at han ikke stiller opp, det var bare det at psykologen mente at jenta ville ha det bedre psykisk hos meg, fordi hun var såpass liten (rett over 3)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...