Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg og samboeren min er ganske uenige om oppdragelse, jeg har et barn fra tidligere som er snart 4 år og han har et på 9. Nå har vi bodd sammen et år, jeg er gravid i 6.uke og det problemet som vi egentlig har hatt hele tiden har blusset opp igjen... Han er mye mer streng enn meg, sånn at jeg synes synd på ungen min når han "setter på plass" og føler at han ikke hører på meg. I noen tilfeller føler jeg at jeg ikke en gang får være med å bestemme hva som skal gjøres i oppdragelsen. Dette har vi diskutert flere ganger, og jeg føler det blir litt bedre, men så dukker det opp situasjoner som jeg ikke takler innimellom. Jeg liker ikke at han er så autoritær... han synes jeg ikke har nok grenser... Ungen min er litt sjalu, og sier at han ikke skal ligge i sengen min og sånne ting, da blir han sur, jeg synes det er normalt... Det som er problemet nå, er at jeg lurer på å ta abort fordi jeg ikke vet om det kommer til å fungere, men han sier at hvis jeg tar abort er det over med oss... vi hadde egentlig planlagt å få barn sammen... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her... noen gode råd utenifra???
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Dette er sikkert ikke så lett, men dette med at hun ligger i deres seng, noe han ikke liker, den støtter jeg han i. Synes det er en uting å lære de til å ligge der. Jeg er streng med mine barn, løse regler og fri flyt er det verste jeg vet, og det ender ofte opp med bortskjemte drittunger.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Spiller ingen rolle hvem som har rett og hva andre er enig i. Om dere ikke er enig i barneoppdragelsen vil det by på probelemer. Jeg ville vurdert forholdet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Spiller ingen rolle om det er du som er for ettergivende eller han som er for streng, problemet er at dere er uenige. Enten må dere kommunisere veldig godt sammen (på kammerset) og bli enige om kompromiss og hvordan dere skal løse probleme og hvordan reglene skal være for barna eller så får dere uoverkommelige problemer med å oppdra barn sammen. Jeg for min del reagerer mer på trusselen om at han skal avslutte forholdet om du ikke gjør som han vil, enn at dere er uenige. Hvis måten hans å løse problemer på er å true med å gå ville jeg latt han gå...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 det vil ofte være sånn i et forhold, at den ene er streng og den andre foreldren mere ettergivende, men man må prøve å møtes på halvveien, og kjemp de kampene som er verdt å kjempe. hos oss går det begge veier, mens jeg har meget streng på noen områder, kan faren være streng på andre, syns uansett dette er en utrolig dårlig grunn til å skulle ta abort. prøv å snakke om det når dere er alene og bli mere enig om hva dere kan gjøre. hvor han evt. kan jenke seg litt og hvor du kanskje er litt for bløthudet. Barneoppdragelse er desverre ikke like lett alltid.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 syns det er vagt grunnlag å splitte opp en familie på fordi man er uenig i oppdragelsen. da er det maaange som burde skille lag. o
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 sett dere ned å finn en måte å oppdra barna på som begge kan leve med, kanskje det kan være lurt å søke profesjonell hjelp til dette? det kan være lettere å se hvor man går feil når man får det påpekt fra noen utenifra som har mye erfaring på området... vet om flere som har hatt god nytte av det! synes også at dette er en utrolig dårlig grunn for abort! det er som å si til barnet ditt at du ikke ønsket at det skulle leve, fordi du var uenig med faren i oppdraghelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå