proud mama Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 hei hei! Jeg drikker ikke så mye melk til daglig. Føler at jeg blir rar i magen også hvis jeg spiser grøt, melkeprodukter og drikker melk. Jeg prøver å spise brokkoli og spiser nok dette 2-3 ganger i uken. Er det lurt av meg å ta kalsiumtabletter? Skal også ta dette opp med legen min, men har ikke time før i slutten av måneden. mvh
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Om du tenker på dette i forhold til ben og benskjørhet, så er det lurt å være mye ute i sola. Ellers kan du ta vit-D tilskudd. Det sees stadig mer benbrudd og skader på den norske befolkning pga. benskjørhet grunnet mangel på vit-D. Sola er en stor kilde til vit-D, men dessverre er det alt for lite sol i Norge til at dette hjelper fult ut. Du kan også få kjøpt D-dråper på apoteket til den minste.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har også lurt litt på dette for jeg drikker ikke melk eller spiser yoghurt. Men spiser en del ost da. Har derfor tatt kalsium-tabletter sånn innimellom, et par dager i uka. Men vet jo ikke om det er nødvendig. Så når du hører med legen din så legg det gjerne ut på bim etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå