Lola2016 Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Er du høy på strømpelessen og gravid? Når begynte magen å sees på dere? Jeg er 178cm og babiesen ligger langt inni meg. Eller masse plass i høyden.!
sajam Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Heisann! Jeg er 179cm lang =) Første, andre og nå fjerde svangerskap har blitt synlig ganske raskt. Tredje svangerskapet var jeg så godt som 6 mnd på vei før det var noe særlig synlig. Da lå vesla langt inn i magen =)
gledebarnet2 Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Hei. Er 177, slank og i 19.uke og ikke noe særlig gravdimage. Men skal nok komme snart sa legen min. Han sa også at er man høy , slank og førstegangs så får man som regel magen senere enn gjennomsnittlig.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Legen min sa også at det er en fordel å være lang, da bærer en babyn bedre og ofte lettere enn de som er litt små. Jeg går nå med nr.4 og venter på magen...av og til er den stor (mye luft tror jeg) og andre ganger er den nesten flat. Fikk fort mage med de andre. Er bare 175 jeg da, og i 16 uke nå.
Lola2016 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er 17 uker og liten, nesten ingen mage:) førstemann for meg:) hørt at høye får mindre pustebesvær i siste mnd før termin pga plassen? Hvordan har tidligere fødsler gått for dere? Har litt fødselsangst og hørt at høyde kan gi enklere fødsler(hvorfor?,det vet jeg ikke)men håper det stemmer:)
Lillevenn33 Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Jeg er 176 cm høy og dette er nr. 2. Fikk egentlig fort gravidmage begge gangene, men der er fordi jeg har litt mageflesk fra før av Er ellers slank, men magen er ikke veldig flat. Min første fødsel gikk veldig fort, så det stemmer kanskje at høye damer får raskere fødsler? Man har jo bedre plass i bekkenet, jo høyere man er. Denne fødselen går nok enda raskere vil jeg tro!
lillejenta2 Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Har en venninne som er 176 og hun la på seg masse og var kjempediger på magen til tross for høyden og at hun var slank i utgangspunktet. Er selv 173 og 28 uker på vei men ser ut som om jeg er under 20 uker i følge andre. Så dette varierer nok endel.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Jeg er 182 og har diger mage nå i uke 25... Men jeg har stor mage ellers også Ser sikkert ut som om jeg enten er klekke-klar eller har tvillinger ;P Er 2. gangs nå,- første gang brukte jeg 47 timer på fødselen...Håper inderlig at brøytebilen har gått og dermed at jeg kommer meg under 30 timer ihvertfall denne gangen.... Tvitvi. Så jeg er vel unntaket fra regelen da,- med høy mamma- rask fødsel
lovemo Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er 180 cm og er i uke 21, og det synes at jeg er gravid. Men føler at jeg er litt mindre denne gangen enn med nr. 1, da ble jeg STOR. Det som har vært mest fremtrendende på meg er at jeg fikk MYE(4 str) større pupper i 1.trimester med nr. 1 og de har jeg fortsatt. Fødselen sist gikk veldig fort - styrtfødsel.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 er 177cm og sånn passe slank tror jeg. Fikk ordentlig mage ca uke 20 mener jeg. men har hørt at høye damer har mere plass og derfor ses ikke magen så godt i begynnelsen. brukte ikke så veldig kort til på 1 jenta, 22 timer, så hadde jo vært greit om det var hold i påstand om at det gikk litt fortere:) JM sa at høye jenter også har lettere fødsler. Hm, tja, kommer vel an på tenker jeg....
Kongeørna Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er 180, og magen har skikkelig poppet fram siste to ukene. Er i 24. uke nå.
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Hei Lillenøtt! Jeg er 182 cm, 59 kg og gravid for andre gang. Er nå i uke 15. Jeg har ikke noe mage i det hele tatt. Har lagt våken noen netter pga dette, men magen kommer nok snart. Har vært på ultralyd, alt er bra med babyen. Med første mann var det ingen som så at jeg var gravid før vel 5-6 mnd. Så jeg måtte si til folk på jobb at jeg er faktisk gravid så jeg kan ikke løfte og lignende. Det har klart fordeler å være høy når man er gravid. Barnet får bedre plass til å vokse og utvikle seg. På slutten av svangerskapet når barnet hadde lagt seg helt ned i bekkenet, syntes jeg ikke det var så ille å være gravid. Lykke til! Vær stolt av høyden din! Magen kommer til syne tidsnok! Dagen etter fødselen kom jordmor innom til meg på barselavdelingen. Hennes først kommentar var at "Du har jo ikke mage lenger!" Det var jo litt morsomt! Klem
Januarbaby2010 <3 Ailo <3 Skrevet 7. juli 2009 #14 Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg er 180 cm og veier rundt 75 kg. Er nå i uke 13, og d sees at jeg er gravid ja, men magen kommer og går litt opp og ned i str. Er førstegangs, og er stolt av magen min
m-mamma Skrevet 7. juli 2009 #15 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er 181 og slank. Første gang tok det laaang tid før den syntes. Nå kom magen tidlig. Har ikke lagt på meg noe, og SF målet er under snittet, men magen er tydelig! Er 14+0 i dag. Lange damer får ofte lette fødsler da
humla80 Skrevet 7. juli 2009 #16 Skrevet 7. juli 2009 JEG SLÅR DERE ALLE Jeg er 183 cm på strømpelesten, høy og slænk. Har ganske så stor flott fin mage, er i uke 26.... Gleder meg til bebien kommer
Lola2016 Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. juli 2009 Moro med alle innlegg:) jeg er nå i uke 19 og noen ler av magen min, "du er den miste jeg har sett gravid og halveis i svangerskapet!" .. Ja ja, kjenner spark når jeg ligger på ryggen og har ikke lagt på meg mer enn noen få kilo. Var 53 kg og 178 da jeg ble gravid. Bare magen som vises litt! Lurer på hvor stram magen har tenkt til å bli... Skulle hatt mer fett så ser man ikke ut som man han spist en fotball:)
MissWonder Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er 181 cm høy og i min 24. uke nå.. Magen tittet fram for etpar uker siden, så nå syns det at jeg er gravid. Ikke bare ser ut som jeg har blitt tykkere.. Har jo gått opp 10 kg allerede, men for å være ærlig har jeg ikke prøvd å holde meg slank heller...=) Det er jo sommer!
Lacey*har fått erta Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er 1.76 og her er det overkroppen min som er veeeeldig lang. Jeg ser nesten litt komisk ut sånn proposjonert i grunn... menmen nok om det Med førstemann var jeg slank og bar babyen mer inne i meg. Jeg fikk ikke mage før i uke 25-26 tror jeg. Legen min brukte å småflire litt hver gang han så meg. Lurte på hvor jeg hadde gjort av ungen. Jeg hadde ingen problemer med å puste sist svangerskap, eneste jeg husker var godt på slutten, var å få av bh'n på kvelden. Hadde noen venninner som gikk gravide samtidig som meg og jeg husker de slet med å få på seg sko og sokker selv og å reise seg. Problemer jeg aldri møtte på i det hele tatt. Denne gangen fikk jeg mage fort (ble gravid 6.mnd etter fødsel også), men jeg tror hovedgrunnen er at morkaken ligger på fremsiden av livmora. Blir spennende å se hvor stor jeg blir nå i forhold til sist og om jeg faktisk kommer til å møte på litt pusteproblemer etterhvert.. tror ikke det, men
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. juli 2009 #20 Skrevet 20. juli 2009 Vil bare skyte inn at det er slik med de lave som evt har lang rygg også. Ser at de (og jeg) bærer den mer inni oss enn de som har veldig kort rygg.. De får jo tidlig mage og veldig struttende mage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå