LilleTrille med en tulle Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Hva er erfaringene deres med å føde på SØF? En mnd til termin og gleder meg masse:) Men er selvsagt litt nysgjerrig på hvordan jordmor/mødre, leger og sykepleiere jeg får da. Også lurer jeg på hvordan det er med fars overnatting, bad/dusj på rommene og lufteanlegget der? Og selvsagt maten? Jeg har vært på en del kontroller og foreløpig er jeg veldig fornøyd med de. Men ønsker likevel erfaringer fra dere som allerede har født der... Kom på idag at det kan bli litt varmt på føde hvis temp. holder seg jevn hele sommeren=/ Skal forresten føde på normalenheten B2, hvis alt går etter planen:) Takk for at dere tar dere tid til å svare=)
Kleint Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Hei lille trille. Jeg skal også føde der. Går med tvillinger og har vært endel der til kontroll, men det er nede på poliklinikken. Har også vært innlagt for et par uker siden pga kort livmorhals. Jeg er fornøyd med de legene, jordmødrene & gynekologene jeg har truffet på, men jeg tilhører B3. Etter hva jeg har hørt, overnatter far gratis frem til fødsel, og etter det betaler han 150 kr døgnet. Men dette skal jeg ikke si med 100% sikkerhet, men det er hva jeg har hørt. Der hvor jeg lå var det dusj+wc utenfor rommet, slik at to og to rom delte dette. Jeg hadde ikke noe å klage på når det gjaldt maten. Synes rommene kunne være en smule varme! Går du også til kontroll nede på poliklinikken?
LilleTrille med en tulle Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2009 Jepp har vært på kontroll nede på Poliklinkken og 2 ganger opp på B3. Men skal sannsynligvis ikke føde der da... Har møtte samme lege på Poliklinikken og B3, så tenkte kanskje de jobbet litt rundt? Mulig jeg tar feil.... Når har du termin da? Jeg har termin 30 juli, men tror hun kommer før=P Spennende med tvillinger da!
Kleint Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Synes du det er ok nede på poliklinikken? Neida, de jobber visst litt her og der. Hun som gikk legevisitt hos meg da jeg lå på B3, har jeg truffet nede på poliklinikken, og hun var visst med på fødsler også sa hun. Har hatt hun fast de tre siste kontrollene, og det er veldig deilig, for ellers har jeg hatt forskjellige leger hver eneste gang, og har lagt merke til at de sier så forskjellig. Frustrerende!! Terminen min er 8.august, men de setter meg igang i uke 38 pga tvillinger. Så det er ikke lenge til. 2,3 uker Bor du langt unna sykehuset?
LilleTrille med en tulle Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 Vi har hatt forskjellige hver gang, noen ganger jordmødre og noen ganger lege. Jeg merker også at det fort blir litt rot mellom papirer og journaler når man skal på ny kontroll. Men alle har vært hyggelige og imøtekommende foreløpig hvertfall=) Da kan det jo hende vi er der omtrent samtidig da:) Vi har ca 45-60 min å kjøre til sykehuset, bor i Follo.... Men det er jeg ikke så veldig stresset for, gleder meg veldig mye egentlig. Men skal du ha KS eller føde vanlig? Kan ikke så mye om tvillingfødsler, men regner med KS er mere vanlig enn ved kun ett barn.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er veldig fornøyd med fødselsopplevelsen på SØF. Ble innlagt på B3 på grunn av begynnede svangerskapsforgiftning. Fødselen endte i akutt keisersnitt fordi snuppa ikke kom ned i bekkenet. Ble liggende i 6 døgn. Hadde verdens beste jordmor. Følte meg hele tiden trygg og ivaretatt. Barnepleierene er også utrolig dyktige. Far får ikke lov til å overnatte før etter fødselen, etterpå betaler han 150 kroner i døgnet for overnatting. Mat kommer i tillegg. Normalt får man et enerom med eget bad med dusj. I sommer er B7 stengt, så antall fødene avgjør om far kan overnatt. Mulig du må dele rom med en annen som har født. Du får bestille mat ut fra en meny. Du bestiller hva du vil ha til frokost. Du kan velge mellom varm eller kald lunsj. Det er fra hvertfall fire alternativer å velge mellom til middag. Ofte både kjøtt, fisk, vegetarrett og koldt-tallerken. Lykke til med fødselen!
Kleint Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Alle har stort sett vært hyggelige nede på poliklinkken mot oss også, har opplevd to som ikke var helt favoritter, men sånn er det nå overalt. He he, da har vi samme veien, bor i Follo selv, Ski Jeg har hele tiden ville føde vaginalt, men siden tvillingene enda ligger i seteleie begge to, så spørs det vel om det ikke blir ks. De setter ikke igang en setefødsel. Har vært inne og tatt røntgen av bekkenet, sikkert for å se om det er bredt nok til en evnt setefødsel, om de skulle komme av seg selv før den uken de setter meg igang. De virket sære på ks, og anbefalte alle, selv med tvillinger, og føde vaginalt, men jeg tror man i bunn og igrunn kan velge selv, men da må man stå på krava Hva med deg? Vaginal fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå