Gå til innhold

farge og stripe håret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg også lurt på, og jeg tror at det i utgangspunktet ikke er anbefalt. Imidlertid har jeg valgt å bruke ikke-permanent farge, i steden for permanent farge. Tenker at det da er litt mindre skummelt siden det er uten ammoniakk og andre sterke stoffer. Stripng og bleking tror jeg kanskje man bør vente med siden det er veldig sterke virkestoffer i disse produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stipet håret mitt. Spurte frisøren og hun sa at i værste fall så satte ikke fargen seg, men det gjorde den. Det er nok ikke så ille når du ikke sitter og innhalerer. Man er jo under håret, ikke over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne som er frisør har forsikret meg om at det er helt ufarlig å farge og stripe håret når man er gravid - sålenge man gjør det på salong. Grunnen til dette er at i fargene man kjøper og bruker selv hjemme er det veldig masse metaller som ikke er bra for fosteret. Fargene de bruker i salonger er milde med lite metaller, da de skal være ufarlige for oss som kunder og de som jobber med dem.

Permanent og bleking anbefales ikke når man er gravid.

Det er som venninnen min sa, hvis det hadde vært farlig så kunne jo vi som frisører aldri blitt gravide og fortsatt å jobbe.

Håper det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ps; vær obs på at nå som du er gravid så er kroppens pigmentering helt på tur, så fargen kan bli en helt annen enn den du velger;)

Min skulle bli lilla, den ble rustrød;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...