Gjest Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg fikk utslett for snart en uke siden.Det begynte på armene, så på bena, og opp til magen og nederst på ryggen. Det var bulkete hud som så lysprikket ut. Og gikk over til små røde nupper som klødde VELDIG. Jeg har kjøpt salve på apoteket og bedt om råd. Så jeg har smurt med hydrokortison morgen og kveld, jeg har smurt med aloe vera og ellers holdt klærne på (huff, det har vært i overkant varmt i denne varmen...) Så mine spørsmål: - hvor lenge varer egentlig et sånt "utbrudd"? Har hatt det snart en uke, det har blitt bedre, men klør fremdeles veldig på natten. - må jeg holde meg borte fra solen i hele sommer? - har brukt astmamedisin (inhalator) nå i vår pga mistanke om allergi - kan det være årsaken til at jeg har fått det over HELE meg (untatt ansiktet, puh, og brystet - noe jeg synes er rart da det er det eneste stedet jeg har blitt solbrent i sommer) - og vil jeg få soleksem over hele meg fremover hvis jeg ikke smører meg med solfaktor 50? Blir takknemmelig for svar da jeg helst vil slippe å dra til legen (det er sikkert helt unødvendig også - får vel samme beskjed som på apoteket...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå