Gå til innhold

Er dette vanlig? Ang tilvenning i bhg og betaling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått plass til jenta vår i barnehage fra august, fikk beskjed før sommeren at vi hadde fått plass fra den 3, men at vi fikk dato for tilvenning om en stund.. Så nå har vi fått dato for tilvenning den 18 aug, men har likevel fått faktura for hele august måned.. Er dette vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, jeg synes det høres merkelig ut.. At vi skal betale full pris for en tjeneste når den ikke er tilgjengelig for oss før 2/3 av mnd er gått..

Skrevet

Vi betakte for halv mnd når tilvenningen startet 16.8

Skrevet

da emilie begynte åpnet bhg 3 august. emilie fikk ikke begynne før rundt 23 august.. vi måtte betale full pris

Skrevet

Slik er reglene desverre ... surt :(

Vi måtte også betale for full mnd selv om vi bare var i bhg noen dager i mnd pga tillvening.

Skrevet

Vi starter med tilvenning 17/8, og fått faktura for en halv mnd.

Skrevet

Vi begynte tilvenning den 16. og betalte halv pris den mnd.

Dette var privat bhg, så det kan hende reglene er anderledes da.

Skrevet

Veldig vanlig. Datteren min gikk de 3 siste dagene i august i fjor på tilvending. Kostet meg 2630kr.. Surt!

Skrevet

Oppstart etter den 15. i mnd skal vel være halv pris? Det trodde i alle fall jeg var en fast regel! Hør med barnehagen du!

Skrevet

Vi bet bare for halv mnd når mini begynner i ny bhg 17.august.

Skrevet

har jeg aldri hørt om....

Jenta mi fikk plass fra 11 aug i fjor, og startet da samme dato med tilvenning (alt gikk fint så tilvenninga va bare den første dagen) trodde d var vanlig, og ikke få to datoer.

Da jeg fikk faktura var d trukket i fra 1-10 aug som hun ikke hadde plass.

Er privat eller komun. bhg da? Hvis det virkelig er lov til å gjøre d slik så kan jo alle bynne den siste uka/ eller dagen i mnd og så må betale for en hel mnd, kan jo bhg tjene rått på.

Og du betaler jo for en tjeneste du ikke mottar da....

Skrevet

i bergen kommune betaler man fra den dagen barna begynner.... så om man begynner 20 så betaler man bare fra den dagen...

Skrevet

hos oss er det sånn,at har du oppstart den 1. i mnd,så får du vanlig regning for den mnd, men får du oppstartdato den 15,eller senere i mnd,så får du halv regnnig.

tror jeg hadde klaga litt på dette hadde jeg vært deg.

det er jo ikke rett å betale for full mnd,når du ikke er der.

(husker ikke om du hadde oppstart dato 1.i mnd)

men alle kommuner kjører forskjellige praksiser,desverre,mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...