Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Dette er det ingen som vet. Jeg har registrert far som "ukjent". Flere venner og familie har maset om hvem som er faren, men jeg vil jo ikke si det. Sier at jeg ikke husker det fordi jeg var full da det skjedde.. Det skjedde på ungdomsskolen da jeg var 16 år, læreren var da 28 år. Ville dere fortalt det til andre dersom dere var i denne situasjonen? Vi hadde sex bare 1 gang, og i ettertid så var han helt normal lærer for meg som for de andre i klassen. Nå går jeg på videregående og sønnen min er 2,5år:)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 men hva kan skje dersom jeg sier det til folk? vil det få konsekvenser for han i jobben som lærer?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Ja, det ville jeg. Du har da ingenting å være flau over. Men det mener jeg far til ditt barn har - han kan godt skamme seg litt, voksne mannen som går etter sine unge elever. Og du skal føre ham opp som far til ditt barn, for det er barnets rett å kjenne sitt opphav, og en gang i fremtiden ha rett til å arve etter sin far. Det er viktig. Ditt ansvar er ditt barn og hans retter, og ikke å "beskytte" en voksen mann.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Jeg ville ikke ha sagt det. I allefall ikke ennå. Mannen vil opplagt miste jobben og han må tilbakebetale en rekke bidrag.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Barnet ditt har da krav på få vite hvem som er faren. Det er jo grusomt å frarøve ungen faren sin.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 So what anonym 19:49? Kanskje på tide å stå til ansvar for handlingene sine?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Jeg vil helst ikke ødelegge noe for han i forhold til jobben hans, for jeg tenker at om jeg ikke hadde hatt han som lærer den gangen, så hadde jeg ikke hatt sønnen min her nå:') Men allikevel så har jeg mest lyst til at sønnen min skal få vite hvem sin far er når han blir eldre å skjønner mer. HI
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Bare dumt å beskytte en mann mot sine egne handlinger. Hadde du vært litt eldre og mer sikker på deg selv som person, så hadde du nok ikke nølt med å oppgi farens navn. Han må stå til ansvar for å gjøre en av sine unge elever gravid, det er mange liv og skjebner involvert her.. Viktig for barnet, og økonomisk en fordel for deg. Vil tro det ikke er fett å være 18 og alenemor.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Det er ikke lov å skrive "far ukjent" i Norge lenger...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Og det er jo en kjent sak at NAV torturerer mor til hun oppgir far.
† I Jesu Navn † Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt et møte med mannen og snakket om sakene. Kanskje dere kan finne ut av dette sammen? Kanskje han har lyst til å treffe han noen ganger? Gå sakte frem før du forteller venner og Nav, ta den tiden dere trenger - for barnets skyld. Ikke for mannen. Faktisk lurer jeg litt på han, han må jo vite?? Han husker jo at han hadde sex med deg og han så vel magen din vokse? Selvfølgelig er det lov å skrive far ukjent, det vil si.... i fødselsattesten vil det nå stå: Far ikke oppgitt. Det er mange tilfeller der kvinnen faktisk ikke vet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Hva vil du oppnå ved å oppgi ham som far da? Annenhver helg og onsdager samvær med far?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Hæ? Identitetsutvikling hos sønnen, følelsen av tilhørighet, kjennskap til arven sin (ikke materielt), visshet om opphav. for et dustete spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Kjære deg. Synes det er viktig at du innser at det beste for ale parter er at du oppgir barnefar. Han er tross alt, som du og skriver, faren til ditt barn. Du har ingenting å skamme deg over, og hans liv blir ikke ødelagt av den grunn. Jeg vet om en i nær slekt som fikk vite i ungdomsalder at han hadde en annen far enn han som mammaen bodde sammen med fra han var liten. Han fikk helt sjokk og kutta ut kontakten med mor si. Vet at dette ikke er helt saken, men vær for all del ærlig fra første stund, barnet ditt vokser da opp med sannheten, og han vil ikke på noe tidspunkt bli overasket eller lei seg. Du var over seksuell lavalder og juridisk sett har ingenting ulovlig hendt, om det skjedde utenfor skoletid. (?) HAr du kontakt med han ennå, vet han at han er faren, er det han som sier at du må holde kjeft om det? Du må ikke være redd for å ta et voksent og fornuftig valg. Tenk på deg selv og sønnen.. Er det gøy å lure alle til å tro at du var så full at du ikke husker hvem faren var? Ville det ikke vært deilig å "come out clean"? Lykke til, håper du tar til fornuft!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Du er kanskje ikke den eneste ungdomsskoleeleven han har hatt sex med og kommer til å ha sex med... Synes du bør ta det voksne skritt som å oppføre han som barnefar, så får konekvensene bli som de blir. Hva om han plutselig går på yngre damer enn 16? Ned til 12-13 i 8kl på ungdomsskolen? Han liker de jo tydeligvis unge, kanskje han ikke har godt av den arbeidsplassen, vil du ha det på¨samvittigheten? Trur du trur dette er en bra kar, men ærlig talt, ta til fornuft, se det store bildet her da!!! Ikke hjelp han!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Nå spurte jeg ikke deg, men HI. Regner med det må ha vært en grunn til at hun oppga "far ukjent" i første omgang, så da lurer jeg på hvorfor hun vil forandre på det akkurat nå?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Vet han at han er far? Hvis du ikke sier noe for å spare hans følelser, kan det slå helt feil det kan godt hende at det å ikke ha kjennskap til barnet sitt og ikke ha muligheten til å være en god far for han er verre enn å få problemer med jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå