Gå til innhold

Spm ang diarè-bleier og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen hadde 1 normal bleie i går, så hadde han 2 flytende (første ikke helt flytende) bleier. I dag var bæsjen normal, men i et.middag var den en mellomting mellom fast og flytende.

Bleiene i går trodde jeg kanskje hadde en sammenheng med at han spiste ganske mye tørkede aprikoser eller rett og slett varmen som har vært (var ikke like varmt og uutholdelig i går og i dag da), for formen og matlysten ellers er veldig god. Han er nå på sin 2. brødskive til kvelds og har lekt ute og virker seg selv...

Da han hadde omgangen sist, kastet han opp og hadde ren diare og ingen matlyst

Så, kan han gå i bhg i morgen eller er det fy-fy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hatt han hjemme

Skrevet

Vært i nærheten av noen som har omgangsjuka i det siste? Hvis ikke så hadde jeg nok sent ungen i barnehagen selv i det tilfellet. Hander barn har litt løs mage uten at det er noe smittsomt, og er det ikke direkte diarè ( løs avføring 3ganger eller mer på en dag) så er det neppe noe som smitter.

Skrevet

Det er en baby i slekta som har hatt omgangen, men 2-åringen min har ikke vært borti han/sammen med han. Jeg har vært i samme rom som han da, om det teller!?;)

Hadde gutten vært i dårlig form eller ikke matlyst, ville jeg trodd at det var omgangen som var på tur, men det er jo ikke det heller....hm....flere innspill?

Skrevet

Den er litt tricky, men du kan jo se an morgendagen (før bhg.tid) om det er rennerompe. Hvis ikke så send i bhg, men hvis det er rennerompe så hold han hjemme. Det er normalt at barn på den alderen kan få løs avføring av og til uten at det er sykdom i bildet.

Skrevet

det går magesjuke!!Mini her er på 4 dagen med diare i dag. Begynner å bli bedre. Han har også kasta opp før i uka. Men noen får bare diareen. Så jeg hadde holdt han hjemme. Spes med tanke på smittefare...Men du kjenner han jo best så du får se ann i morra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...