Gå til innhold

Smerter under/bak høyre ribbein!! Hjelp noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg er gravid (32+0) og de siste ukene har jeg hatt moderate smerter under høyre ribbein. Ikke konstante, men kommet nå og da. Sist jeg var til jordmor fikk jeg påvist +1 på eggehvite på urinen, men siden mitt blodtrykk var rimelig lavt (105/60) brydde hun seg ikke videre med det. Men jeg har lest nå at smerter under høyre ribbein kan være tegn på sv. forgiftning. Men er det utelukket siden mitt blodtrykk ikke var høyt? Smertene er blitt verre de siste dagene.

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden med engang! Jeg har hatt smerter under høyte ribbein i ca 2 uker, natt til onsdag våknet jeg med så sterke smerter at jeg måtte ringe føden, for sånns kal det ikke være.

Da vi kom dit tok de en haug med prøver, og det viste seg at jeg har en sjelden lever "lidelse" som noen gravide får, er mest utbredt i chile, og veldig sjelden her i Norge. jeg har også sterk svangerskapskløe, og samlet store mengder vann i bena som gjør at jeg ikke klarer å gå. alt dette henger sammen.

Men ring føden!!! vi fikk beskjed om å dra MED EN GANG!!! kl var halv 4 på morgenen.

Lykke til!!

Vil gjerne høre åssen det går...

Skrevet

en av symptomene for svangerskaps forgiftning er smerter under høyre ribbein..

MEN, jeg har også det til tider.. spesielt hvis jeg har ligger på venstre side. men hos meg er det at noe har presset på noe som ligger akkurat der.. vet ikke helt hva det er men.. og det er noe inni h.... vondt. må bare massere litt akkurat der, så går det over.. en ting er sikkert, og det er at jeg har ikke svangerskaps forgiftning..:)

men greit å få det sjekket..

Skrevet

Fra 6. mnd hadde jeg sånne smerter som du beskriver. Veldig vondt. Ingen ting de kunne gjøre med det sa fastlegen til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...