Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Siden det er så utrolig varmt for tia så er jeg litt redd for at lillegutt ikke får i seg nok væske selv om han ammer. Han er 3mnd nå, så får jo ikke annet enn mm. Når er det vanlig å begynne å gi litt vann på flaske? Og koker en vannet eller kan en gi det fra springen? Kan det gis kaldt eller må det være lunket?
AE84 Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 du kan gi vann fra de er nyfødt, min på 3mnd, får litt vann hver dag og begynner å synes det er veldig godt helsesøster sa at vi kunne ta litt kaldt vann og la det stå i romtempratur, og gi det! men jeg koker vannet og gir det når det er blitt romtemp! ofte så er det lite smak av kokt vann, så du får prøve deg frem!! synes personlig de er litt små for ukokt vann, men greit når du ikke har andre alternativer da, de sier jo at det norske vannet er så rent at det ikke er noe farlig og litt bakterier skal vi jo alle ha ;o)
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2009 Min er også straks 3 mnd, så da skal jeg også begynne å gi han litt vann. Gir du på tåteflaske eller på kopp? Når kan en begynne å venne de til tutekopp? Helt blank på d her, er førstegangsmor.... ;P
AE84 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 de som fullammer sliter ofte med å gi flaske hvis de begynner for seint, og det gjelder jo med vann også! så mange må tilslutt starte med tutekopp istedenfor, er egentlig ingen fasit for når du begynner med hva, men du prøver deg frem bare! her har det ikke vært noe problem med flaske siden de får mme fra de er veldig små, eldstemann begynte med tutekopp når han var 8mnd kanskje bare som vann til middag osv, åsså begynte vi å prøve med kopp når han var 1-1,5år!! men drakk av tutteflaske til han var 2år, i slutten bare som kos med feks biola oppi ;o)
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 Har vært veldig bevisst på å venne han til flaske også, så har gitt han både mm og mme av og til i flaska... Så d er ikke noe problem heldigvis! Men kanskje jeg skal kjøpe en tutekopp å prøve med d også.
blomstre Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Ang kokt vann eller vann rett fra springen. Mattilsynets anbefaling er at man koker vannet så lenge de bare får mm/mme som føde. Når annen føde introduseres så kan de også få vann rett fra springen så lenge man er tilknyttet godkjent vannverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå