trolly Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 På NAN-pakken står det at man kan gi 130-160 ml til babyer på 1-2 mnd. Gutten min på 7 uker vil ofte spise mer, og har vært opp i 200 ml. Ergo blir det jo sjeldnere måltider når de blir så store. Bør jeg gi mindre og hyppigere måltider? Er det bra for de små magesekkende å få større måltider enn det som er anbefalt på pakken? Det som står på pakken er jo bare veiledende, men de må jo også være av en viktig grunn?
Snikskytteren er storebror! Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 min på 10 dager får 90 ml nan pr måltid han :-O Han blir sur og missfornøyd om han ikke får såpass. og han spiser opp alt hver gang. Spiser ca hver 3. time..
elikatt -mamma til 4- Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes det viktigste er at ungen blir mett, og har alltid gitt så mye som ungen krever. Jeg tror ikke magen til babyen tar skade av så store måltider, de gulper rett og slett opp hvis det blir for mye. Mine unger har alltid fått det de ville ha, nr. 2 og 3 ville ha store måltider med ganske lang tid i mellom sånn som din, mens tulla mi på 5 mnd bare spiser små måltider 6-8 ganger i døgnet. Det er vel rett og slett forskjellig fra unge til unge hvordan spisemønsteret blir! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå