Pami Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg må slutte å amme pga noen medisiner jeg skal begynne på. Gutten min er 6 mnd og har fått pupp hele tiden og nå skal han over til flaske. Det går greit og så lenge han er ordentlig sulten så godtar han flaske. Men jeg sørger så fælt over å måtte slutte nå. Han er mitt 4. barn og den første hvor amminga har gått knirkefritt fra dag en. ungen sude som en helt, jeg var mer erfaren og slapp såre knopper, massevis av melk, som tatt ut av boka til dr.Nylander Jeg slet med de andre og første barnet(nå 14 år) fikk kun morsmelk i 3 uker, gutt nr 2 kjempa jeg to mnd får å få til, det gikk seg til og jeg ammet i 18 mnd, med jenta mi hadde jeg såre knpooer , brystbetennelse, you name it, ammet til hun var nesten 12 mnd, da ville ikke hu noe mer. Så kom lillemann og alt gikk flott og fint, siste babyen min så jeg håpa på å kunne amme han leeeenge, kanskje helt til 2 år,men nå må jeg altså gi meg....Høres kanskje ut som luksusproblem og jeg trodde ikke at jeg skulle være SÅ lei meg, men her sitter jeg og er IKKE klar for det i det hele tatt. Babyen er forøvrig fornøyd og blid, så jeg tror han tåler det fint. Så synes jeg det blir så mye strev med flaskene og alt...
Feita Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Æsj så kjedelig da. Kan tenke meg at dette blir et stort savn, så lenge alt går bra med amming og ingen andre plager som følger med. Vil selv også amme, da jeg ser på det som mye mer mas med flaskekoking, blande ut melk og varme den. Kanskje flere ganger om natten i begynnelsen. Da må det være bedre å dra frem puppen Og ikke minst har du med deg ferdig melk overalt! (Selv om man kanskje ikke velger å amme direkte overalt da). Nyt de siste dagene du ev. har igjen, og vær glad gutten tar flasken og koser seg med den. Det viktigste er jo at han får i seg mat
Expat Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Har legen dobbeltsjekket med kompetansesenteret for amming eller Relis om medisinbruken? Det finnes ofte "andre" medisiner man KAN ta. Men av og til er det "kroken på døra", det skjedde meg også. Mamming er viktigere enn amming og om mamma blir syk uten disse medisinene så er det bare å gi seg... SURT er det. Men du har fått ammet den viktigste tiden! mvh Ammehjelper.
Pami Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2009 Tusen takk for tipset og trøstende ord:), begge to:). Skal høre om medisinbruken,men tror at den type medisin det er snakk om her er dessverre ikke forenelig med amming unasett. Men det gjør det klart lettere at han tar flaska greit, han fikk det ikke helt til,men etter et par ganger så satt det:) Hadde vært mye verre om han gråt og ga utrykk for å savne puppen.
Pami Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2009 Ps. Skal amme han for siste gang i morgen tidlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå