Gjest Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Lillesoester ble foedt 1st of July, og vi sliter med navn men vurderer blant annet aa kalle henne dette, men er usikker paa hvordan vi eventuelt skal skrive navnet, vi bor i Dubai... Konstanse (tysk "trofast") Constance (latin, "standhaftig") Constance (latin, "standhaftig", Amalie Skram valgte denne skrivemaaten) Betydningen endres derfor litt avhengig av hvordan man velger aa skrive navnet, og jeg liker egentlig at det er latin. 127 har Constance som foerste/andre fornavn i Norge 333 har Konstanse som foerste/andre fornavn i Norge 73 har Constanse som foerste/andre fornavn i Norge
Mom2Two Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes ikke navnet klinger særlig godt med engelsk uttale, men det er min mening. Det høres ut som om man sier "constant". Men om jeg må velge en skrivemåte, hadde jeg tatt med C.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Beklager, glemte aa si at dette blir et andre fornavn vi ikke kommer til aa bruke mye til daglig, men som er et gammelt slektsnavn...
Gjest yrild Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Ville ihvertfall ha valgt c i begynnelsen av navnet :-)
Mom2Two Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Ah da stiller det seg jo litt annerledes.. Synes faktisk Ella Constance ikke lyder så verst om man først må ha dobbeltnavn (jeg er ingen fan av dobbeltnavn..)
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 for et utrolig vakkert navn! hennie constance var utrolig flott, men hvordan kom dere frem til aa stave Constanse slik? og ikke som konstanse/Constance?
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Ella Constance var vakkert, ja, har ennaa ikke bestemt oss for hva vi skal ha foran Constance/Constanse/Konstanse, storesoester heter Liv Elisabeth
☆Monkey Business☆ Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Vi syntes det var finest slik Hun er oppkalt etter oldemoren sin som het Konstanse, men vi likte det bedre stavet med C.
S. Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Synes også det er finest skrevet "Constanse". Ganske tøft navn, egentlig.
hit og dit Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Du skriver at det er eit gammelt slektsnavn i ein av svara dine. Hadde det vert meg hadde eg skrevet det slik som slekta har skrevet det tidligere.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Det er det som er problemet vaart, det er skrevet paa alle tre maatene gjennom 6 generasjoner. men ja.. navn er vanskelig.!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 I god dib ånd ville jeg skrevet det sann... Chonsthanche hahahahahahahhahah................
Den heldige eier av ett barn Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Hadde jeg kunne gått tre år tilbake i tid, så skulle jeg jaggu valgt din stavemåte;) Vi er fæn av å gjøre det enklest mulig, den lille i huset heter derfor Konstanse. Til nå har det ikke vært noen som har spurt om hvordan det staves. Enkelt og greit:) Nydelig navn forresten:)
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Det er et nydelig navn, og jeg ville skrevet Konstanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå