Gå til innhold

Forlovelse, hvor lang tid brukte dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en mann som vil gjerne fri til sin kjære. Hun er gravid i 6. måned, og vi har vært sammen i 3 måneder. Jeg lurer bare på om det er for tidlig, eller har noen en god historie der frieri skjedde tidlig i forholdet?

Jeg takler nok å få et nei akkurat nå, men vet ikke om det er akseptert at frieriet kommer etter forhold på bare 3 måneder. For meg føles det rett, og jeg håper at det gjør det for henne også.

Trenger noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss på dagen 6 mnd. etter at vi forlovet oss, men da hadde vi vært sammen i nesten 5 år. Hvis du er helt sikker på at du ønsker dette syntes jeg du bare skal hoppe i det, mulig hun ikke er klar akkurat nå, men da vil hun sikkert si det. Mitt forslag er å ha ringen klar den dagen hun føder, etter at ungen er vel ute og alt (forhåpentligvis) har gått bra og dere er lykkelige nybakte foreldre, hva kan være bedre enn å toppe det med et frieri?? :)

Skrevet

Hun er gravid i 6. måned og dere har vært sammen i 3 måneder? Du er altså ikke barnefaren?

Jeg syns du høres veldig romantisk og skjønn ut, men jeg tror jeg hadde ventet litt. Hadde det vært ditt barn hadde jeg sagt kjør på, føles det riktig så gjør det det. Men siden det ikke er ditt barn, hadde jeg nok ventet og sett hvordan du takler familielivet som pappa for et barn som ikke er ditt biologisk.

Lykke til!

Skrevet

Syns det hørtes veldig tidlig ut.. Men om det føles rett, så er det vel rett for deg!:)

Samboeren min fridde da vi hadde vært sammen i 3-4 månder sammen, jeg var 17 år, og sa NEI! Vi er fortsatt sammen, 14 år etter, men fortsatt ikke gifte..:)

Hva med å vente til hun har fått babyen? Kjøpe en ring da, og overraske henne etter fødselen?

Frekt å spørre, men er det din baby, sånn rent biologisk?:)

Skrevet

Nei, dette er ikke min baby. Vi traff hverandre da hun var nesten 3 måneder på vei, og det føltes riktig fra dag 1. Jeg har ikke noe problem med å forholde meg til en annen manns barn, fordi faren er ute av bildet i vårt tilfelle.

Jeg vet at hun er veldig redd for å bli forlatt, slik hun ble før, derfor tenkte jeg at jeg kunne erklære henne min kjærlighet ved å fri. Men ser jo at flere fraråder det nå fordi det er for tidlig.

Skrevet

Vi snakket vel så vidt om det etter kort tid. Vi ble sammen i mai, på slutten av sommeren var det klart av vi skulle nok bli gift, men jeg gikk bare å ventet på frieriet. Den kom i oktober og i januar var vi gift.

Kunne godt ha blitt fridd til enda tidligere jeg. Vet man at det er riktig, så trenger man jo ikke vente.

Skrevet

Så utrolig søtt ;o))

Du virker veldig sikker.. Og at du har veldig lyst..

For meg og min gubbe gikk det hele 14 dager fra vi ble sammen, til vi forlovet oss 24.des.2002 ;)))) 1 mnd senere var jeg gravid med vår første, nå venter vår tredje barn om noen uker..

Vi har desverre ikke hatt økonomi til bryllup, men akkurat det tar jeg ikke så tungt, for det vet jeg en vakker dag vil komme..

Skrevet

Så fint å høre at noen bare passer sammen. Fridde han virkelig etter 14 dager? Det som gjør det litt usikkert her, er at min kjære og jeg foreløpig ikke bor under samme tak, på grunn av arbeidssituasjonen hennes. Men vi blir nok å flytte sammen etter hvert, vi har snakka en del om det.

Det mer bryllupet kommer nok, Lucie, jeg synes bare at det er fint å vite at man har lovet hverandre sin kjærlighet, og at det skjer en gang i fremtiden.

Skrevet

Du virker veldig forelsket, og det at det føles riktig fra dag 1 til tross for at du møtte en jente som er gravid, syns jeg vitner om kjærlighet:-)

Jeg foreslår at du har ringen klar til den dagen dere blir samboere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...