Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg VIL/SKAL ikke ha epidural, da jeg hadde utrolig dårlig erfaring og plager med det sist. Men jeg må ha noe smertelindring, orker ikke tanken på å føde uten noe. hva anbefales? greit å vite hva jeg skal spørre etter når jeg kommer på sykehuset.
"nøtteliten" Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Brukte kun akupunktur ved forrige fødsel. Fungerte helt fint for meg. Håper at JM som er på vakt neste gang kan sette nåler. Da blir det forhåpentligvis slik med neste også. Vi får se...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 trur etter erfaring fra tidligere fødsel at jeg ikke er tålmodignok til akupunktur, da jeg trur jeg kommer til å rive ut nålene å stikke jordmor istedet, tåler mange typer smerte men blir utrolig hjelpeløs med smerter som riene er.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Akupunktur hjalp meg veldig, pluss steriltvannspapler- da sprøyter jm inn saltvann på punkter under huden. Det svir som vepsestikk akkurat når det stikkes, men så brer det seg en varme som tar vekk mye av smerten. Jeg hadde veldig vondt i ryggen, og akupunkturen pluss paplene tok vekk den smerten, så jeg 'bare' hadde sterke menslignende smerter foran. Jeg brukte også litt lystgass i starten, men fikk egentlig klaustrofobifølelse av maska, så jeg droppa den mot slutten. Lystgassen tar ikke vekk smerten, men den gjør deg mer likegyldig til den. Ulempen er at man kan føle seg 'fyllesyk' og uvel, og som nevnt litt klaustrofobisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå