Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Om jeg vill kan jeg forlate kjøkkenbenken og ungene mine opg gå ut i jobb.... FEIL Det handler ikke om jeg vil! For jeg vil ikke, jeg vil være mamma! Jeg vil ta i mot elste mann som kommer hjem fra skolen, hjelpe han med lekser, vere der for han. Jeg synes min lille prinsesse på 10 mnd er ALT for liten til bhg... Både jeg og samboer ønsker at jeg kunne vert hjemme... iallefal til hun ble tre... Men den muligheten finnes bare for de som har menn med spessielt gode jobber... Jeg ser IKKE ned på de som vill jobbe, men de er ikke mitt ønske, jeg vil jobbe i hjemmet å se ungene mine vokse opp og være der for dem! Joda vi har tjent mye på likestillingen, men har tapt muligheten til å velge... Eneste muligheten jeg har for å kunne være hjemme med barna mine er og gå ifra mannen...... Og jeg er ingen snylter, så å "late" som om vi ikke er sammen er ikke aktuelt. Jeg skulle bare ønske vi levde i et samfund hvor det gikk ann å leve på en inntekt uten å snu på hver krone....
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Vi lever fint på en inntekt uten å snu på hver krone. Ikke er det en høy inntekt heller. Men så valgte vi bort ny og dyr bil, ny og dyr villa, dyr livsstil med sydenferier, ingen frisørtimer annenhver uke med etterfarging og klipp til 1200,- Og ettersom vi greier det, vet jeg at det går ann. Konklusjonen min er at dette handler mye om prioriteringer og valg i livet. - skal forøvrig nevne flaks, ifall noen får lyst til å slakte meg for at jeg skylder på prioriteringer. Jeg skjønner at folk ikke kan være hjemme med 2 mill eller mer i lån - vi hadde flaks og fikk et hus billigere.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Kanskje mannen din har veldig god inntekt? Kanskje dere har større valg på hvor dere skal bo? Elste mann skal bo 50% hos sin far fra høsten av, Så vi må holde oss i samme skole krets... jeg mener iallefal det er til det beste for hans sossiale liv. Faren har bygd hus på morens tomt, så han kommer ikke til å bevege seg noe sted. Her vi bor var det billigste vi fant: 9000,- For 3 roms, altså ett mindre sov. enn jeg kunne ønsket meg. Uansett, tilsammen har vi kr. 20 000 inn om jeg ikke jobber: 9000,- husleie 5000,- Mat 1000,- Strøm 1000,- tlf og internett, etter dette skal ungene ha klær, medesiner og annet krims krams man ikke kommer unna: 500,- 2000 i mnd alt etter som Fosikring på bilen: 500,- Bensin: 3000,- Så ma guttungen ha sfo, siden far jobber og han skal være der 50% Husker faktisk ikke prisene på dette... dvs: 20 000 sett bort ifra SFO og om vi BARE bruker 500,- på klær sko og ting til ungene Her er det ikke lagt med NOE ekstra til oss... joda, får det nok til å gå rundt, om vi ikke sparer noe i mnd, ikke noe ferie, kaffekopp ute, opplevelser til ungene osv... da går det... men bare akkurat.... dvs: 20 000 sett bort ifra SFO og om vi BARE bruker 500,- på klær sko og ting til ungene Her er det ikke lagt med NOE ekstra til oss...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Det er faktisk jeg som jobber, og når lønn før skatt er 22 500 sier det seg selv at det ikke er allverdens igjen etter. I tillegg kommer barnetrygd for barna. Forøvrig har jeg nevnt at vi hadde flaks med huskjøp og derfor ikke har større utgifter til hus + kommunale avg. enn 5000,- ,mnd. Forsikringer på alt totalt 950,- mnd. Telefoni/ internett 1000,- mnd Strøm/ fyring rundt regnet 1500,- Resten til variable utgifter av ulike slag. Vi greier oss helt fint. Og da må det nevnes at vanlig husleie også her ligger på rundt 10 000 - så huskjøpet var en gave fra oven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå