Gå til innhold

Ville dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

ammet forann din far,bror og onkel? En ting er mor og søstre, Men flekke frem puppen (ikke diskre engang) ???

Kusinen min gjør dette og jeg syns at dette gjør du ikke.

Går fint ann å gå i et annet rom for å gi den lille mat, eller snu seg vekk,og DEKKE seg litt til... Og ammebhen skal jo lukkes igjen,ikke henge åpen forann de...

Fint vi alle er forskjellige men hallo??

Er det bare jeg som reagerer på dette?

Og er ikke alle som er like interessert i å se dette,så går jo fint an å finne seg en annen plass enn rett forann de vel?

Syns det er ekkelt at hun styrer med dette rett forann min far ogde andre. Vi er flere som syns dette.. ja er sikkert noen som syns det er helt greit,er vel de som syns det er helt greit å se på når datteren føder og...

Sorry innlegget,men må bare få ut litt fustrasjon her.

typen min reagerer på dette også,og syns ikke det er kult når hun gjør det forann han. Men ikke alle som klarer gi beskjed, eller vet hvordan de skal si dette uten å føle seg dum..

Andre med erfaringer?

(Hun klaget selv på at folk gjorde det forann sin bror,og så gjør hun det selv...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her.

Må også føye til at broren har nevnt dette til oss,og ikke forstår at det er nødvendig.. men vet ikke hvoran han skal si det.. dette er jo noe som er åpenlyst vel??

Skrevet

Er enig i at en kan dekke seg til litt, men det er det eneste jeg er enig i også.

Skulle jeg ha satt meg i et annen rom hver gang mine barn trengte mat hadde jeg sittet MYE alene. Så amme gjorde jeg der jeg var når de ble sultne.

Uansett om dette var i samme rom som svigerfar, svoger eller andre.

Skrevet

Hørtes bisart ut spør du meg. Helt i orden og amme, men man kan da legge inn puppen når babyen ikke spiser.

Jeg har vært sammen med mange kvinner som ammer, men ikke en eneste en av de sitter med puppen ut etter at babyen er ferdig med å spise, eller har en pause.

Det blir unaturlig og rart om den skulle henge ut til alles syn, selvom man ikke har en seksuell tankegang når det dreier seg om amming.

Jeg personlig legger den alltid i bhèn så lenge barnet ikke spiser, og det trodde jeg var normalt for de fleste.

Skrevet

en ting å amme i samme rommet,men å sitte seg nedd rett framfor ,(når hele sofaen og stolene er ledig) og ikke dekke seg til eller noe??

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det, men syntes det er tøft av de som tør likevel. Er jo ganske naturlig å mate babyen sin og man skal ikke behøve å gjemme seg for å gjøre det.

Men klart, man trenger jo ikke å slenge ut hele puppen heller, hvis det er noen som kommer til å føle seg forlegen av det:)

Skrevet

Enig med tildekking og litt diskresjon. Har en i familien som ammet veldig udiskret, satt gjerne og lufttørret puppen midt i et besøk når vi liksom skulle spise kaker osv. Det synes jeg er altfor drøyt og var da fristet til å si noe, men lot være.

Skrevet

Hvis det plager broren så kan han gå ut av rommet.

Skrevet

Syns det er ekkelt!!!

Går ann å flytte seg til ett annet sted i stuen eller i det minste prøve å skjule litt... ikke sitte med puppen halveis ute og styre med ammeinnlegg osv..

Skrevet

Kanskje hun sliter med såre knopper og må lufttørke?

Lufttørking er forøvrig anbefalt uansett.

Skrevet

Går ann å gå litt vekk fra mannfolka.....

Skrevet

Kommer litt ann på HVOR dette er snakk om.... Er jeg i mitt eget hjem flekker jeg frem puppen akkurat der det passer meg å gjøre det...

hos andre har men respekt for andres hjem og meninger og trekker seg litt unna, spess om hun må luftørke

Skrevet

NEI!

Overhodet ikke..

ÆSJ!

Amme er en naturlig ting, men å sitte rett forann sin egen "mannlige" familie" som brødre og fedre er rett og slett ekkelt. det er min mening.

Har vel en del med hvor folk kommer fra, og hva som var normalt hos de når de selv var liten.. Noen gjør det andre ikke.

Hadde aldri ville verken flekket pupp eller ammet diskre forann min egen bror eller far eller noe lignende!

Der går grensen. Om det er i vårt eller andre sitt hjem.

Og IHVERTFALL IKKE lufttørket brystet i trynet på de.SERIØST!!!

Nei , hadde sittet meg litt vekk ihvertfall,evt i et annet rom om det gikk. JA ungen skal ha mat,men det vil jo ikke si at eg må slenge ut brystet fordet.

Og til dere som syns det er greit å gjøre dette, og at bror osv skal gå ut istedenfor..SKJERP dere.verden handler ikke KUN om dere.

Går no søren meg ann å ta litt hensyn til andre mennesker!

ikke alle som syns det er greit å få slengt en pupp i trynet!

Er vel samme folka som sitter nærmest folkemengden på kafeer og lufter hele puppen til alt og alle....som syns dette er greit..

uf.. bra vi er forskjellige!

Skrevet

Enig.

Ungen skal ha mat, men det vil jo ikke si at alle og en hver syns det er greit å få puppen slengt i trynet fordet.

Går ann å tilpasse seg litt.

Skrevet

Hva gjør det egentlig frekkere å gjøre det foran sin far og bror enn sin søster og mor?

Skrevet

Det var dette jeg også lurte på ʸº!

Hva er forskjellen liksom?

Jeg bare tenker... Jeg synes det er dritekkelt og skikkelig turn-off med menn som går toppløse rundt i byen på sommern. Men nå er det nå en gang slik at det er lov! Og siden hele verden ikke dreier seg rundt meg, er det jo jeg som må velge å holde meg hjemme hvis jeg ikke klarer å se det, er det ikke?

Eller kan jeg forvente av disse mannfolka at de enten kler på seg eller går hjem? Ser dere sammenhengen?

Hvis noen har problemer med å se en naken pupp som det dies fra, så får de forlate rommet når dette skjer, eller akseptere det og innfinne seg med det. Evt se en annen vei.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg et fnugg om at onkelen eller faren min så puppen min mens jeg ammet. Hvis noen har et problem med at vi er laget på den måten at vi må amme barnet fra puppen, så kan de heller bare la vær å se på puppen da.

Så er det jo også sånn at vi vet alle hvordan en pupp ser ut. Og om det skulle komme en til syne under familiebesøket så er vel ikke det noe krise?

Jeg for min del ammer der det passer babyen min at jeg skal amme. Og om noen har problemer med det, lufttørker jeg gjerne puppen etterpå og.

Skrevet

Jepp det ville jeg ;) Men hadde ikke lufttørket eller latt de henge å slenge unødvendig.

Menn forstår som oftest at det er en nødvendighet å amme de også.

Har du selv ammet? En får litt nytt syn på slike ting når en selv har gjort det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...