Gå til innhold

jeg har blitt syk....farlig for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte på jobb på fredag....plutselig mengder med oppkast og dårlig mage. hele helgen har jeg væt slapp, småkvalm, hodepine og verker liksom i kroppen....har ikke hatt feber...vet feber er noe man må passe på når man er gravid...men er det slik at jeg burde dra til legen i morgen om jeg ikke er bedre? Jobber i kontorlandskap hvor alle 3 på min "4-er øy" er sykemeldte...så tydeligvis blitt smitta der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vanlig omgangssyke er ikke farlig for baby`n..Den tar det den trenger.. bare prøv å få i deg litt sukker, salt og væske, hvis du mister mye.. dersom du får feber er det viktig å ta paracet, for høy temperatur er ikke bra for den lille..

Var selv på legevakta i dag, da jeg har vært syk siden torsdag, men do-beøsk hvert kvarter.. selv ikke det var noe farlig så lenge man får i seg væske.. det bør jo gå over etter et par dager da, så hvis du ikke er bedre i morgen er det kanskje lurt å ta en tlf til fastlegen din og høre :o) God bedring!

Ps fikk en oppskrift på en vidunder-drikk ved stort væsketap av legen:

1/2 ts salt + 6-8 ss sukker + 1 liter vann.. grunnet kvalme synes jeg selv det er bedre å blande farris med eplemost.. gjør samme nytten :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...