lillebie på`n igjen Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 begynte på jobb på fredag....plutselig mengder med oppkast og dårlig mage. hele helgen har jeg væt slapp, småkvalm, hodepine og verker liksom i kroppen....har ikke hatt feber...vet feber er noe man må passe på når man er gravid...men er det slik at jeg burde dra til legen i morgen om jeg ikke er bedre? Jobber i kontorlandskap hvor alle 3 på min "4-er øy" er sykemeldte...så tydeligvis blitt smitta der.
vi blir 4 :o) Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Hei! Vanlig omgangssyke er ikke farlig for baby`n..Den tar det den trenger.. bare prøv å få i deg litt sukker, salt og væske, hvis du mister mye.. dersom du får feber er det viktig å ta paracet, for høy temperatur er ikke bra for den lille.. Var selv på legevakta i dag, da jeg har vært syk siden torsdag, men do-beøsk hvert kvarter.. selv ikke det var noe farlig så lenge man får i seg væske.. det bør jo gå over etter et par dager da, så hvis du ikke er bedre i morgen er det kanskje lurt å ta en tlf til fastlegen din og høre ) God bedring! Ps fikk en oppskrift på en vidunder-drikk ved stort væsketap av legen: 1/2 ts salt + 6-8 ss sukker + 1 liter vann.. grunnet kvalme synes jeg selv det er bedre å blande farris med eplemost.. gjør samme nytten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå