Gjest Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 JEg har to jenter, og en venn av min mann er fadder for dem begge. Han blir selvfølgelig invitert med på alle "happenings" i jentenes liv, og først og fremst da bursdager. I slutten av mai ble minsta mi ett år og han stile, men ny kjæreste, sin egen sønn og hennes datter. Veldig hyggelig. To uker etterpå har han lagt ut bilder på FB fra sin sønns bursdag. Og vi ble ikke invitert. Vi har ikke hørt noe fra ham siden, utover et par tekstmeldinger mannen har fått. (men de jobber sammen så de har sikkert gått noen vakter sammen) Er det ikke litt rart å ikke invitere oss? Eller er det bare jeg som er teit her? Jeg blåser jo i kakene og slikt, men skulle nå gjerne visst om det, fått gratulert gutten på dagen hans, gitt gave (som vi jo hadde kjøpt inn og tenkt å gi uansett) Men vi får ikke være med å feire ham?!
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Kanskje de hadde fullt nok hus? Vi inviterer aldri venner av oss i barnas bursdager i hvertfall, for om alt av nærmeste familie kan kommer blir vi faktisk 22 store og små, og det er så vidt plass da...
Sånn kan det gå Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Synes det er helt naturlig at dere ikke blir invitert i bursdagen til hans sønn. Dere inviterer jo han fordi han er fadder til deres jenter. Dere inviterer vel ikke alle andre venner dere har til barnas bursdager vil jeg tro?
erteposen + 4 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Vi inviterer ikke venner i barnas bursdag, men faddere er invitert. Er dere faddere til hans barn? Om dere ikke er det så hadde jeg nok ikke reagert.
Mayken Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 jeg forstår hva du mener Tillab. Siden dette er en som er fadder til begge jentene deres, vil jeg jo tro at dette er en dere har mye kontakt og sosial omgang med. Jeg hadde nok også reagert litt på dette. Men jeg har alltid et lite "restelag" der vi innviterer venner med barn når ungene har bursdag. Har ikke plass til å ta alle på en gang. Vi har et par som er faddere på vår minste, de har vi også alltid blitt invitert i bursdager hos, selv om vi ikke er faddere på noen av deres. Men kommer kanskje litt an på hvor gammel denne gutten er, hvis han går på skole kan det jo være at de bare feirer med klassekameratene?
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Gutten er 4 år, vi var i ettårsdagen, toårsdagen og treårsdagen... Han har nesten ingen familie, men de få han har var der. (eller, han har stor familie, de er bare ikke på talefot) Utover det var dette i leiligheten til den nye dama, og minst 3 av hennes venninner, med partnere og barn var der. (bilder på FB) Jeg fastholder på at jeg synes det er rart jeg, siden vi faktisk har deltatt det vi har hatt mulighet til i guttens liv, så lenge vi har kjent ham. Vår venn er helgepappa, så det er jo ikke allverdens vi ser ham, men dog. Greien er jo egentlig at vi også ville få lov å gratulere gutten og gi ham gaven, ikke sende den med faren en uke etterpå liksom...
Solbollatilmamma Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes ikke egentlig det var så rart, vi pleier ikke invitere venner utenom faddere til barnas bursdager. Blir kanskje rart dersom dere vanligvis er invitert til deres happeninger. Og noe jeg lurer litt på mens jeg er igang: tillab, du har jo blitt et temmelig velkjent fjes på disse sidene siste årene, og det er jo ingen hemmelighet hvem du er - gjør det deg ingenting om vedkommende fadder og kone leser dette?
erteposen + 4 Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Om dere har vært i alle bursdager før og de også inviterte andre "ikke fadder eller familie" personer hadde jeg tenkt som deg. Vi har ikke annet enn barnebursdag for våre, og inviterer da bare barn som har med foreldre om de er under 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå