Gå til innhold

Råd mot forstoppelse på baby 1 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer babyen min, men på fredag hadde hun barnevakt og fikk mme. Siden det ha hun ikke bæsja, men sliter noe voldsomt med magen! Virker som om hun ikke får det ut.

Det var første gangen hun fikk mme da, og hun har aldri hatt problemer med å bæsje før. Tvert i mot har hun bæsjet mye om dagene.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maltekstrakt i mme skal hjelpe mot forstoppelse

Skrevet

Har forresten flere ganger latt henne ligge uten bleie på stellebordet og tatt bena opp mot magen, men det hjelper ikke :(

HI

Skrevet

Ok! Takk.. Da får jeg prøve det :)

Tar gjerne i mot flere råd hvis noen har!

HI

Skrevet

Du trenger ikke å gjøre noe med det ennå. Ofte kan det gå en ukes tid uten at babyer har avføring :)

Jeg jobber med spedbarn og får ofte slike spørsmål.

Skrevet

Ja, jeg er klar over at det kan ta lang tid mellom hver gang, men hun har så vondt at hun bare skriker, vrir og vrenger på seg :(

Det har hun gjort siden i går..

HI

Skrevet

en venninne av meg tok baby ut på stellebordet når småtten hadde skikkelig mageknip. Tok termometeret opp i rompehullet ( som når hun skal ta tempen), og da kom avføringen ut. Som en liten "stimulering".

Skrevet

Legg barnet på magen på stellebordet og masser på ryggen

Skrevet

Takk skal dere ha! :)

HI

Skrevet

du må gi beskjed hvilken av rådene som eventuelt hjelper, sånn at jeg vet hva jeg skal gjøre hvis bebisen min får forstoppelse!

Skrevet

Ja, skal gjøre det :)

Men nå har har hun endelig klart å sovne, så jeg må la henne sove litt nå. Får ikke prøvd maltekstrakt nå, for jeg har ikke det. Men skal kjøpe det inn til en annen gang :)

HI

Skrevet

ble det en løsning på forstoppelse-problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...