Gå til innhold

Mor og far har krav på, plis hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18 år og bor hjemme med en sønn. Barnefaren og jeg vurderer å flytte sammen pga mange ulike årsaker. Jeg har ikke råd til å flytte, ¨får 6 tusen kr ca i mnd og barnefaren jobber ikke. Hva skjer om vi flytter sammen, da mister jeg jo alle pengene mine. Hva har vi krav på? Skal til nav på mandag men kanskje noen her ute vet det?

Pliis hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krav på. Dere har vel ikke krav på noe, men om dere ikke klarer å tjene penger selv kan dere få hjelp på sosialen.

Hva med å skaffe dere utdannelse og jobb før dere får unger og flytter sammen. Eller nå som ungen allerede er her tjene penger selv og forsørge ungen og dere slik andre må.

Ikke vær trygdesnyltere og lære ungen deres det samme.

Skrevet

Mente ikke akkurat krav, men hjelp da. Beklager for at jeg fornærmet deg! Jeg har akkurat fullført videregående mens jeg hadde sønnen min og nå skal jeg nyte permisjonen. Barnefaren er en helt annen sak jeg ikke vil gå inn på med tanke på han. Jobb har jeg faktisk, men har permisjon så ja! Sønnen vår var heller ikke planlagt, men uønsket var han hvertfall ikke! Trygdesnyltere er vi hvertfall ikke, så ikke vær uhøflig om noe du ikke har peiling på. Hvis vi hadde vært det hadde jeg vel bare funnet meg en leilighet da og bodd der med barnefaren mens nav/sosialen hadde trodd vi ikke var sammen.

Skrevet

Barnefaren kan da vel jobbe? Hvilke seriøse grunner er det til at han ikke gjør det???

Han må rett og slett ta ansvar nå som han er far

Skrevet

Jeg vil ikke gå inn på det for det er hans sin sak men han stiller opp og gjør det han kan som far. Det kan jeg love dere! Han søker desperat etter jobb nå men er redd det tar tid før han får seg jobb. Virker som om det er litt vanskelig å finne seg jobb nå for tiden... :S

Skrevet

Herregud! Jenta sier jo at hun ikke vil gå inn på hvorfor faren har jobb.. Respekter det og heller gi HUN noen gode råd eller tips, det er jo det hun ber om!

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg så masse.. Har ikke noen erfaring med hvordan det er.. Er helt ny i det selv :)

Men jeg er sikker på at de på NAV vil finne en fin ordning for dere, som vil gjøre så dere kan bo samme!

Lykke til! :)

Skrevet

Mente selvfølgelig "ikke har jobb"

Skrevet

Tusen takk! Er veldig koselig når folk er koselige selv om de ikke vet noe om dette tilfelle da.Hehe, du gjorde meg glad nå:)

Skrevet

Bare synd jeg ikke kunne hjelpe deg noe særlig. :)

Jeg er ung selv så jeg vet at mye kan vere nytt.. Veldig mye! :)

Kjekt å høre at jeg kunne gjøre deg glad hvertfall! :)

Skrevet

Hvis jobben du har permisjon fra bare gir 6000 per måned er det på høy tid å begynne å søke ny jobb! Hva i all verden er det for en jobb som ikke lønnes bedre? En liten deltidsstilling i kiosk?

Finn deg noe bedre betalt, slik at du kan forsørge barnet ditt.

Skrevet

Ikke mye dere har rett på om dere flytter sammen.

Det beste økonomisk for deg er å ikke være kjæreste med barnefaren. Da er det en hel der du har rett på.

Om du ikke har økonomi til det kan du nok ikke velge å hvære hjemme i permisjon. Og forvente å få penger fra andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...