pilutta Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Vi flytter muligens til Lillehammer i.l.a året pga jobben til min mann. Er det andre her med barn som skal begynne i 2 klasse til høsten som kan anbefale en god barneskole? Gutten vår på 7 år har det så flott på skolen sin her vi bor nå, men vi håper han kan får det like fint på Lillehammer. Håper noen kan anbefale eller fraråde boområder og skolekretser da vi ikke er veldig kjent, annet enn i hockey-miljøet:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Nå begynner ikke jenta vår på skolen før til høsten, så jeg vet ikke hvor bra skolen er ennå. Men Jørstadmoen er ett lite tettsted 8 km utenfor sentrum, og her har vi ALT, bortsett fra de skyhøye husprisene som er inni byen.. Barneskolen er delt i to, 1-4 trinn på ene siden og 5-7 trinn på andre siden av vegen med undergang i mellom. Det er ca 180-190 barn på skolen. 2 barnehager med plass til 70-80 barn i hver av dem har vi også. Jørstadmoen har alt, eget badeland, utendørs og innendørs. Idrettshall har vi også her. Veldig tilrettelagt for småbarnsfotball og håndball. Svømmekurs for små (det gikkk 5,5 åringen på i vinter) ...
Dotten Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg selv gikk på Kringsjå barneskole da jeg bodde på Lillehammer, og det var og er en bra skole. Jeg ville holdt meg unna Hammartun (selv om søstrene mine gikk der.. he, he. men de var nå små ramper de da)... men ellers tror jeg alle skolene er greie jeg altså... Hammartun er nok sikkert en grei skole det også, men ei venninne av meg som er lærer der, vurdere å bytte jobb, så jeg tørr ikke si noe sikkert! Nå har det sikkert dukket opp masse skoler siden jeg bodde der for 18 år siden, både nord og sør i Lillehammer. Men de jeg husker er bl.a. Ekrom, Søre Ål, Nybu osv... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå