Gå til innhold

Hvorfor har alle narkomane hunder som husdyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle er nok å overdrive sterkt, har bare kjennskap til de som bor i den samme lille byen som meg. Vet om 7 narkomane+ noen alkoholikere som alle har hunder. Hadde de bare hatt små søte hunder, men neida. De skal ha de største, skumleste som sikkert er på markede. Blæh!

Ikke alltid kult å møte på en stein mann med en svær Schæfer løs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har det vel for beskyttelse. Falsk behov for å føle seg trygg kanskje?

Stakkars dyr.

Skrevet

For å ha noe å true med når pengeinnkreverene kommer. Er sjelden man ser en narkoman med en søt liten familiehun, de har som regel schäfer, rottweiler, amstaff e.l.

Skrevet

jeg synes veldig synd i de dyra!! Gjerne dem sitter å drikker dagen lang og natt,og når dem da sovner,så sover dem gjerne lenge,og hvem går tur med hunden da?? Ingen!! Min mamma bodde i ett hus med mangen alkoholikere og narkomaner,hun er alkoholiker selv,og alle hadde hund...med en gang dem ble fulle,så skreik dem til hundene sine: Flytt deg stygge bikkje osv..:(

Skrevet

For selskaps skyld kansje.. I tillegg så får de matpenger til hundene sine og.Fra nav

Skrevet

Jeg har hørt det at staten eller enn hvem det er som bestemmer har funnet ut at de kan hjelpe dem i å finne ansvar osv..

OGSÅ fordi at narkomane får penger for å gi hunden mat, noe som ikke alltid går til maten til hunden! :(

Skrevet

Ja, de får penger for det.

Når man har lite fra før som de fleste narkomane har, så hjelper alt.

Skrevet

Det med beskyttelse og ansvar hadde jeg tenkt litt på, men visste ikke at de fikk penger til mat ol til hundene. Om da hundene får litt lite mat, som de helt sikkert får, de er litt tynne. Så blir det vel alltid en slant igjen til hundeeieren og hans behov også.

Takk for oppklaring.

HI

Skrevet

De aller fleste narkomane som har hunder behandler hundene sine utrolig bra. Dette er fordi narkomane føler at hunden virkelig er deres beste venn, og da blir de behandler deretter.

Skrevet

Slik har jeg også tenkt... At hunden er den enste som elsker de betingelsesløst, uansett hvor hardt vær de er ute i...

Skrevet

Åhh. Har du bevis for dette, eller er dette slikt du tror Angelina?

I regionen jeg bor, så er en stor del av hundene blitt hentet fra norkomane hjem. Vanskjøttet til det ugjenkjennelige.

Skrevet

Jeg har jobbet i rus og psykiatri, i et lavterskeltilbud som tar vare på dem som er lavest nede, kun trenger hjelp for å komme seg gjennom dagene, og som er laaangt fra å være klare for rehabilitering, eller i det hele tatt tenke på å komme ut av det...

De får sosialstønadene sine delt opp i små utbetalinger to ganger i uka, og har gjerne finansiell styring slik at en del av pengene går gjennom oss, og de må handle mat for dem...

I hvert fall, - dem av mine brukere som har hatt hund har satt hunden høyere enn seg selv... gått sultne for å gi hunden mat... skjønner ikke helt hvorfor dere tror de vanskjøtter hunden....

Skrevet

Beskyttelse og ansvar. Og som anonyom over her sier, de passer stort sett veldig bra på hundene sine! Og jeg jobber i sosialtjenesten, og de får IKKE penger til å kjøpe mat til hundene sine. De får 1 beløp som de må bruke på det de trenger, kanskje oppdelt så de ikke bruker det opp på feil ting og går blakk resten av mnd/uka. Dette er det de får til å bruke, om det så er mat til seg eller mat til hundene sine. Hvor tar dere all denne dritten fra?!!? Snakk om uvitende blærer!

Skrevet

Er helt uenig i inntrykket andre har av hvordan de narkomane behandler hundene sine. Ser kun at disse hundene blir behandlet med respekt og kjærlighet, og at de narkomane er gode eiere! Må huske at hundene blir deres nærmeste, og den de kan støtte seg til, mens de har få andre!

Skrevet

Må bare svare på dette jeg også. Siden jeg har en del kjennskap til dette.

Her hvor jeg bor er det mange av de narkomane som har hunder.

Jeg vet om et par stykker som behandler hunden greit og en hel haug som misshandler dyrene sine noe forferdelig!!

Vi har ofte sett en kjenning herfra stå å slå amstaffene (!!!) sine med kjettinger, magligth (?) og andre diverse ting og løfte og slenge dem rundt etter det ene beinet.

Vi kan også høre hvordan hundene hyyler hjerteskjærende hyl fra huset og det er fryktelig!

Jeg har selv ringt politiet ang dette og det er det flere som har gjort. Politiet er redd for disse hundene og mannen og derfor gjør dem ingenting :(

Hvor stabil tror dere en amstaff( eller en annen hund) som blir behandlet sånn er? De kan aldri bli omplassert og få en mulighet i dette livet, det har han ødelagt for dem! De må avlives men det er mye bedre enn å leve et slikt liv!

Og det er mange flere eksempler og ikke bare på denne mannen.

Man kan se hunder gå til angrep på andre hunder på gata og da ser man hvor ødelagte hundene er og hvor lite kontroll eierene har, det er skummelt!

De velger disse farlige, ulovlige hundene nettopp for beskyttelse mot andre kriminelle og politiet! ( har jeg blitt fortalt av flere narkomane som har slike hunder) Og fordi det et "tøft" å ha en diger, skummel hund..

Og dem som mener å behandle hundene sine greit prøver vel i aller beste mening.. men tenkt på hva slags miljø de lever i. Ingen rutiner på lufteturer eller mat. Masse bråk og rusa menneske.

STAKKARS hunder!!

Men det er nok noen som klarer å ta vare på hundene sine men det er nok et fåtall...

Skrevet

hvis politiet er redd for både mannen og hundene , burde de virkelig fått sparken for lenge siden....

Skrevet

Hundene til de narkomane jeg treffer på hver dag er i bedre form enn eieren, de blir nok tatt veldig godt vare på .

Skrevet

Blir helt sjokkert over hvor mange som tror at de narkomane behandler dyrene sine som deres beste venner.. hehe..

Her blir hunder solgt og stjelt for penger eller stoff! Mange hunder går fra eier til eier og blir behandlet som en kul ting!

Og ikke som et dyr med behov for trygge rutiner, mat og stell!

Det er forferdelig synd i disse stakkars dyrene!

Men det kan sikkert være noen unntak. Og gjerne noen særinger, tørrlagte raringer og de som er på vei til å komme ut av det kan sikkert være gode eiere. Men ikke dem som er på kjøret fult ut! Det går jo bare ikke!!!

Skrevet

Ja det burde de! uten tvil!

Her i distriktet er det nesten ikke politi.. de streiker hele tiden, som regel er det noen på vakt i et annet distrikt!!

Det tar dem gjerne 1 time å komme.

Det er full krise her.

Det har vært ran og innbrudd på gang og politiet ikke kunne komme.

Ei venninne av meg hadde en som hadde brutt seg inn hos henne og når hun ringte politiet sa dem at de kunne prøve å komme men de måtte kjøre i 45 min. Hun ble skambanka før dem hadde begynt å kjøre..

Det er helt vilt og det er ikke mange som føler seg trygge!

Skrevet

Du kan umulig vite hva du snakker om..

Bare fordi du ser en hund uten sår og som ikke ser utsultet ut betyr ikke det at hunden har det bra hos narkomane!

Jøss!! Vet du hva det vil si å være narkoman?? Da klarer man ikke ta vare på seg selv, hvordan tror du at dem kan klare å ta vare på et dyr? eller er det kanskje ikke så nøye med dem? Bare dem får mat en gang til dagen så er det greit?

Hva men mosjon, trening, stell og klipp. Dyrlege besøk, helsesjekker, vaksiner?? Rutiner, ro, kos og så mye annet et dyr trenger!

Skrevet

Naboen her har en husky. Den blir oftest behandlet godt, lite tur og trening, men den får mat og vann og kos osv.. MEN i helgene når de har fest står hunden bundet ute og folk står og knurrer og bjeffer til den og prøver å skremme den. I tillegg slipper de den ofte løs og den hunden har bitt både folk og hunder i nabolaget. Er m.a.o. IKKE stabil, heller ganske nervøs av seg. Politiet gjør INGENTING, de sier voksne mennesker og hunder ikke er beskyttet av hundeloven som sier at man kan kreve hunden avlivet. Vi må altså vente til hunden biter et barn eller gå til anskaffelse av en sau som vi må vente til den tar livet av før vi kan kreve at hunden avlives...

Skrevet

Det er de som skaffer seg hunder for beskyttelse også er det de som har hunder for selskapets skyld.Akkurat som folk som ikke er narkomane eller alkoholikere,behandler de hundene sine forskjellig.Noen er slemme mot de,mens andre forguder de,og setter hundene sine foran alt annet.Kjenner endel mennesker fra disse miljøene,fordi jeg har foreldre som er alkoholikere,og syns det er rørende å se hvor utrolig glad mange av de er i hundene sine og hvor mye glede dyrene gir dem.Tenk så herlig for dem å ha en som elsker dem ubetinget og ikke dømmer dem fordi de lever i livets skyggeside.

Syns det er utrolig at voksne mennesker kjemmer alle narkomane/alkoholikere over en kam.De fleste av dem er gode,varme personer med store problemer i livet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...