Gå til innhold

sluttet med bleie men nekter bæsje i do..

Anbefalte innlegg

Skrevet

krabaten har sluttet helt med bleie både på dagen og natta. ( alt gjorde vi på samme dag for han nektet ha på bleie på natta da han hadde sluttet med bleie han!!) og ingen uhell!! kjempestolt av han. slik har det vært i tre måneder nå, men han nekter å bæsje på do!! han kan gjerne bæsje ute i gresset men inne skal han ha på bleie.. har noen noen gode råd,tips for hvordan få han til å skjønne at det går ann å gjøre det på do også. han er veldig bevisst på at man skal bæsje på do og vi kan sitte der i evigheter men det kommer ingenting. og er vi tilfeldigvis tom for bleier så klarer han å holde seg i dagesvis!

er det noe poeng å kjøpe potte mon tro? han har babybjørn sin doring.. men han står helst og tisser..

det rare er at han bæsjet på do før han sluttet med bleie...

hjelp meg noen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men veldig interessert i å se svarene du får.

Poden her og har sluttet med bleie denne uka, men han bæsjer ikke på potta eller do. Holder seg og holder seg til det blir steinhardt eller til det blir for seint å komme seg på do.

Aner ikke hvordan vi skal gripe det ann for å få ham til å bæsje på potta eller i do. det er helt tydelig at han vegrer seg.

Skrevet

ja det er helt utrolig at det skal være så vanskelig! han tisser jo gladelig på do..

noen kom med tipset til meg om at man skal legge papir i do så de slipper å høre "ploppet" men neida! det har ingen betydning her i huset...

Skrevet

Her sitter ungen på potta så da skal det jo ikke bli noe 'plopp' i tillegg har han da føttene i gulvet som noen sa ville være lurt for å få 'spenntak' men nei. han vil ikke bæsje på potta eller i do.

Men å bæsje på gresset det er greit.

Synes jeg ser oss i januar og bæsjer ute. Han er sta sjø ;o) he he,

Skrevet

akkurat samme som hos oss det!!

Skrevet

vår gutt var slik han også.. nekta helt å bæsje på do.

Vi lot han selv bestemme om han ville ha på bleia for å bæsje i den. Da gikk han bare å henta bleie når han kjente han skulle bæsje. Dette gjorde vi 2-3 mnd og så sa vi at nå MÅ vi slutte og brukte en hel dag på å følge han på do hele tiden han skulle bæsje. Litt tårer og mange bomturer på do og vips, så var det gjort!!!! Etter det har han ikke hatt på bleie for noen ting =))))

Skrevet

Det er faktisk veldig vanlig, sånn var storesnupp og tantungen min og mange flere jeg har hørt og lest om. Ta tiden til hjelp, ikke press ungen. Prøv med belønningssystem f.eks. Men hvis ungen blir forstoppet er det like greit at den bæsjer i bleia en stund til. Det blir når det blir. ;o)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Godt å se at det er flere;-) Det får komme når det kommer, de er i hvert fall utrolig flinke til å tisse på potta.

Skrevet

takk for tilbakemeldinger!

men kanskje jeg skal kjøpe en potte i morra.. muligens det hjelper.. verdt ett forsøk!

jeg tror også det bare er at det må komme i do en gang og vips så er det løst!! for han gjorde det jo før..

de er rare disse søte små!! sterke meninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...