Mayken Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 snuppa er 2 år og 7 mnd og bruker fortsatt bleie. De to siste dagene har hun klødd seg en del nedentil. Nå i kveld er det ekstra ille, hun våkner og gråter med jevne mellomrom og forsøker å klø seg. Har forsøkt å se om jeg kan finne noe galt, hun er litt rød "inne" i "tissen", men kan ikke se noe annet. Kan det være sopp? hva gjør jeg i så tilfelle. Ser ut til å bli en slitsom natt, er dette noe å kontakte legevakten for i morgen? What to do?
Pittamitta Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Ja,de kan få sopp infeksjon,særlig nå når det er varmt og klamt i store deler av landet...Smør med canesten eller dactakort.Men nå er det ikke sikkert du har dette for hånd.Men prøv med evt aloe vera gele. hun har ikke fått urinveis infeksjon da?
Mayken Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2009 Nei, har desverre ikke sånt for hånd. Tror ikke jeg har aloe vera for hånd heller. Litt vanskelig å forstå hvordan vondt hun har. Når jeg spør om hun klør eller har vondt å tisse, sier hun vondt å tisse, men det kan jo like gjerne bety "vondt" i tissen. Får se det an til i morgen, skulle hun ikke hatt feber hvis det er en uvi?
Gjest Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Ja, vår ene gutt hadde sopp som 1 åring faktisk. Ble litt satt ut av det, trodde ikke det var mulig, men det var det. Canesten hjalp med en gang. Kan nok være lurt å la en lege se på det først for å være sikker.
Pittamitta Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 nei,trenger ikke ha feber med en gang ved uvi.Er hun veldig plaget,ville jeg ringt legevakten..det er vondt :-(
Mayken Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2009 hun sitter i armkroken min nå og er grei form, men klør seg nedentil, så tror nok det er sopp. Ser det an til i morgen og lar legevakten se på det da hvis de mener det er behov for det,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå