Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 "Av 36 menn på avdelingen var det utenom meg bare to andre nordmenn. Av de 33 andre var det en polakk og en tysker, og resten afrikanere, pakistanere og arabere. På den andre avdelingen var situasjonen omtrent den samme. Enkelte av pakistanerne kunne ikke engelsk engang, men snakket bare urdu, og hele fengselet stinket basar. Var dette virkelig Norge? Var dette Oslo?" Hva tenker dere om dette? Er det rart jeg er skeptisk innvandrere og denne type mennesker?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Hmmm...om du tar det Greven sier for god fisk, så tror jeg at du skal gå noen runder med deg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Jeg tar ikke alt han sier for god fisk, men jeg tror ærlig talt ikke han lyver om hvor mange av hvem det var i fengselet. Det er vel også almenn kjent at det er flertall av innvandrere i norske fengsel i forhold til antall nordmenn, sett i sammenheng med hvor mange av oss og dem det er i ilandet. hi
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Jeg er forsåvidt enig med deg HI, selv om jeg ikke tror en bok skrevet av Greven er et lurt grunnlag for en debatt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 norske fengsler er jo snart overfylte av ikke etniske nordmenn.i 90% av alle forbytelser er jo en ikke entisk nordmann innblandet.og dere som ikke tror på det .kjøp dere en politiradio og hør på den.der får dere servert fakta rett inn i stua.
Figa Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 HI, godt at du forstår at det er fordommer du har. Fordommer er å "dømme før". Gratulerer for god selvinnsikt. Og ja, forresten, "Greven" som har brendt kirker og drept sin bestevenn var et godt valg når det gjelder kildehenvisning.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Du forstår godt hva jeg mener med fordommer. Jeg kunne vært pirkete og sagt at det heter "brent", men det skal jeg ikke. Jeg kunne sikkert funnet andre kilder til at "ikke-etniske nordmenn", som noen så fint sa det, står for mesteparten av kriminaliten, men nå sto denne artikkelen om Greven rett foran øynene mine. Eller lyver alle som har sittet inne som sier dette? hi
Figa Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Jeg lurer på hva du egentlig mener med "denne typen mennesker". Ja, jeg synes det er rart at du er skeptisk til innvandrere. Men det er fordi jeg kjenner ganske mange selv og jeg vet at det ikke er innvandrere generelt, men spesielle tilfeller. Du kunne nok funnet en bedre kilde en Greven ja...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Med denne typen mennesker tenkte jeg først og fremst på innvandrere, men så tenkte jeg at det sikkert ikke er alle som er innvandrere, så da mener jeg egentlig utlendinger... Som ikke er fra europa.. hi
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Men så kan man jo spørre seg da, hvilke typer innvandrere dette EGENTLIG er snakk om kanskje, HI? Det er jo slik at mange av de innvandrerne som blir sluppet inn i landet vårt nå (og jeg snakker ikke andre- og tredjegenerasjons pakistanere og slikt nå) er folk som enten kommer fra krigsherjede land, har vært barnesoldater, er forfulgt av en eller annen grunn eller på annet vis har opplevd grufulle ting vi nordmenn ikke har noen forutsetning for å forstå i det hele tatt. Så når de endelig har fått tillatelse til å komme hit så får de.... INGEN, eller i beste fall elendig hjelp til takle de problemene de har som følge av hva de har opplevd. Hva skjer da, når du har vært barnesoldat og har vært pumpa full av rusmidler fra meget ung alder, løpt ut, skremt fra vettet, i skogen og har opplevd masse grusomme ting, blitt avstumpet og utført grusomme ting selv i ruset tilstand?? Du får ingen hjelp til å komme igjennom det... Hva gjør man???? Man fortsetter det samme livet som man kjenner, og havner i fengsel. *sjokk* Nå er det jeg har skrevet overfor satt litt på spissen, og jeg mener aldeles ikke at det er slik for alle i fengselet, men det er nå en gang slik at det er sånn for noen, og det blir litt enkelt å si at det er mange innvandrere er i fengsel fordi utlendinger per definisjon er kriminelle.
Figa Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Det var da en god del av verdens befolkning du anså som "denne typen mennesker".
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 He, he.. Ja, han er jeg også skeptisk til! Husker at jeg leste den forrige boka hans også (tror ikke at han fikk den utgitt, at den bare lå på nett). Han skrev masse tull om raseblanding og hvor farlig det var, spesiellt for eskimoer, om jeg ikke husker feil... Spesi type ja, tror ikke mye/noe av det han skriver har grunnlag fra forskning eller er representativt...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 vil bare komme med en liten agurknytt info som er helt på siden av debatten: De fleste utlendinger i Norge er svneker og dansker. Deretter kommer polakker også røyner det på en del pakistanere, afrikanere og andre europere enn polakker. Også noen få amerikanere da... Nå til debatten: "Greven" er syk på sinnet. Det kan man ikke motsi. Hans fordommer har blitt avlet opp av mange års feilbegrunnet hat og en tolkning av samfunnet som er helt på skakke. Hans ord er noe til ettertanke, men ikke noe å gå etter. Det er helt sant at det er mange ikke etnisk norske i fengsel her i Norge, men det viser heller til dårlig interigering enn at "alle pakiser er lovbrytere". Kommer man fra et land hvor man får hugget av seg hånda for å stjele et brød, så virker nok det norske rettsystem som en ferie i forhold. Og hvem ville vel ikke gjort faenskap og stjålet det vi ønsket oss, slått ned de som irriterte oss eller kjørt villmann når vi ønsket hvis straffen var en klem og en kos? Til slutt vil jeg si at det er en stor skam at denne mannen blir sett på som satanismens stereotyp. For satanismen har ikke noe med å brenne kirker eller velte gravstøtter. Hilsen en snill satanist;)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 13.59 er jo den eneste som ser et hakk videre i denne debatten! Ja, det er mye ikke-etniske nordmenn i fengslene her hjemme- men hvorfor??? det er selvsagt fordi de er traumatiserte, har PTSS og en så nedbrutt psyke at de ikke klarer seg i hverdagen uten rus, og fordi de stick to their old ways- som er det eneste de kjenner- kriminalitet. Disse folka trenger psykiatrisk hjelp, ikke å bures inne i institusjoner hvor de utvider sitt kriminelle nettverk og øker sin allerede overdimensjonerte aggresjon.. Greven er ellers en vits av en fyr, så jeg får si som noen sa over; baserer du dine funderinger på den slags kildehenvisninger bør du ta et par runder m deg sjøl..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Det er jo ikke noen hemmelighet at det er mange ikke-vestlige i norske fengsler. Det er et attraktivt land å være kriminell i, men med tanke på hvor enormt stor folkegruppene er i antall og antallet som bor i norge så er det en promille som sitter i fengsel. Så du drar konklusjoner som du ikke har belegg for. Det er fordommer uten rotfeste om du ser på desse som representanter for innvandrere.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Snill satanist???? ) Innleggene her slutter aldri å overraske...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Det sier seg jo selv at "denne typen mennesker" er et flertall i Norske fengsler, og da spesielt i Oslo. De kommer tross alt ikke fra en rikmannsfamilie fra Bygdøy, med trygg oppdragelse og oppvekst. Prøv å tenk deg hva et lite barn lærer av å vokse opp i krig, prøv å sett deg litt inn i virkeligheten mange av disse menneskene kommer fra før du dømmer dem nedenom og hjem.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 JODA, SÅ HAR DE HATT DET FÆLT DER DE KOMMER FRA... Skal vi likevel sitte stille å se på at de begår overfallsvoldtekter og narkoforbrytelser i fleng fordi de hadde det fælt da de var små????? Poenget til HI er vel at det er noe riv ruskende galt med innvandringspolitikken i Norge når så mange % av de innsatte er ikke-vestlige innvandrere! At kilden i akkurat dette eksemplet er Greven er vel klekkende likegyldig. Alle vet jo at dette stemmer, se på hvilken som helst statistikk! Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe de som trenger det, men det må ikke gå ut over sikkerheten til de som allerede bor i et land. Det er jo egentlig helt høl i huet.. Vi kan ikke sende de hjem, for de risikerer å bli drept, men vi kan plassere de i mottak og risikere at en uskyldig småbarnsmor blir knivstukket til døde på trappa til sitt eget hjem! DET er helt greit, da????? Ta å ÅPNE ØYA deres litt da!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Nei- det er derfor jeg skrev at det disse menneskene trenger er psykiatrisk hjelp.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #20 Skrevet 5. juli 2009 Tusen takk, 19:28, for "ros" ift. innlegget mitt. Glad noen her er enig med, selv om jeg jo satte det litt på spissen. Men følte at det trengtes for å få litt perspektiv i diskusjonen her. Hilsen 13.59
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #21 Skrevet 5. juli 2009 Det gjør de så absolutt, men om Norge ikke er i stand til å gi dem det når de kommer hit, men istedet bare dytter dem ut i samfunnet og lar dem gå som tikkende bomber, så må vi jo lavær å ta de inn hit heller!!! Skal da ikke gå ut over nordmenn at de ikke greier å holde fred med hverandre!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #22 Skrevet 5. juli 2009 Så enig så enig 21.14! Hva i all verden er det med instillingen til folk i dette landet? Er det sånn at fordi du har opplevd noe fælt i barndommen så er det ok å gjøre det samme mot andre? Det nytter ikke å unnskylde folk som har voldtatt og drept andre fordi de kommer fra et land i krig! Norge må bli litt mer selektive på hvem som tas inn. Jeg kjenner også bøttevis med ærlige hardt arbeidende oppegående innvandrere, men det er ikke dermed sagt at alle er det. Langt ifra! . Hadde den norske stat tatt alle de kronene vi bruker på innvandrere som strengt tatt ikke burde vært her, og hjulpet de hjemme, så tror jeg de hadde kommet langt. Det finnes ikke tvil om at ikke vestlige innvandrere, det være seg første, andre eller tredjegenerasjons, er overrepresentert i fengslene. Spør gjerne hvorfor, det er helt ok. Men ikke antyd at det er ok pga ditt og datt. Vil det si at det er ok at en voksen mann voldtar et barn fordi han også ble misbrukt når han var liten? Nei, dette er en debatt som provoserer meg noe grenseløst.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #23 Skrevet 5. juli 2009 Kjære 21:14 For det første: Det er ingen her som har sagt at man skal sitte stille å se på at de, eller andre kriminelle nordmenn, begår overfallsvoldtekter og narkoforbrytelser i fleng. Jeg mener fremdeles at dette ikke har noe med innvandringspolitikken å gjøre, men med mottaksapparatet. Hvis psykiatrien, spesialisthelsetjenesten og ikke minst den primære mottaksordningen hadde fungert slik den burde, så hadde ikke dette været et så stort problem i det hele tatt. Det blir bare for lettvindt å si at man skal la være å ta folk inn i landet vårt fordi vi for tiden er så latterlig dårlige til å håndtere folks sykdom og andre problemer!! Det er faktisk slik at Norge som nasjon trenger flere mennesker hit til landet for å få samfunnet vårt til å gå rundt, tro det eller ei. Dette ville jo ha gått så veldig mye bedre om vi hadde kunnet forvalte de ressursene som disse menneskene faktisk er litt bedre... Når det gjelder det du sier på slutten der, om småbarnsmoren som blir stukket ned på sin egen trapp, så regner jeg med at du sikter til saken i Bodø for en stund siden?? Det eksempelet underbygger jo mine påstander helt perfekt! Dette var en alvorlig psykisk syk person som hadde blitt grovt forsømt av sitt behandlingsapparat. Han hadde en sykdom som ble regulert med medisiner, og som fungerte helt utmerket når han tok medisinene sine, men de som skulle følge ham opp og sørge for at han tok sine medisiner gjorde ikke jobben sin. Han sluttet å ta sine medisiner, og ingen oppdaget dette før han var blitt så psykotisk at han hørte stemmer som befalte ham å drepe. Dermed skjedde denne høyst tragiske hendelsen. Det jeg vet om saken er seff basert på det som stod i media, men det er jo det man har å basere seg på. Hvordan i all verden kan du si at løsningen på denne saken er å sende ham ut av landet, og la ham fortsette å leve med sine hallusinasjoner der???? Jeg sender din egen oppfordring tilbake: Åpne øya dine, jente! Hilsen 13:59
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #24 Skrevet 5. juli 2009 Kjære 21:33 Det er INGEN her som har sagt at det er ok å voldta, drepe eller å gjøre noe av det folk gjør for å komme i fengsel her, så vidt jeg kan lese av alle innleggene her. Det som derimot er blitt sagt er at det for enkelt å bare sende folk ut av landet fordi det ikke passer oss at de er her lengre. Vi har hatt en meningsutveksling om hva som KAN være årsaken til at folk har havnet i fengselet, og noen av oss har også kommet med synspunkter på hva som kan gjøres for å forsøke å hindre dette UTEN å sende folk ut av landet, og igjen: Ingen så vidt jeg kan se har sagt noe om at det er ok av noen grunn som helst. Det blir bare for dumt å tillegge folk meninger som ikke er der... Kom heller med noen gode forslag til hva som kan gjøres annet enn å bare overføre problemene til andre land. Hilsen 13:59
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #25 Skrevet 5. juli 2009 Hvor kan du se at jeg har skrevet at de skal sendes ut av landet????? Jeg skriver at hvis vi ikke er i stand til å gi de den behandlinga de trenger, så kan vi heller aldri ta de inn i utgangspunktet. Er helt og fullstendig klar over at vi trenger den arbeidskraften som mange av disse innvandrere representerer. Har selv jobbet sammen med flere av dem, og setter stor pris på arbeidsmoralen mange av dem har, som jeg mener mange nordmenn mangler. Jeg sier det er innvandringspolitikken det er noe galt med. Vi kan ikke ta inn fler enn vi greier å ta vare på! Dette gjelder både psykisk hjelp og hjelp til intergrering. Tviler ikke på at mange av dem var forholdsvis friske da de kom, men sitter og stirrer i veggen på et mottak i flere år uten å vite noenting er ikke akkurat til å bli frisk av heller. Hele poenget mitt er at strømmen av flyktninger er helt ute av kontroll. Hilsen 21:14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå