Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Her har jeg, i snart 4 år, gjort alt som står i avtalen mellom meg og barnefar hva angår vårt felles barn. Jeg fikk et nytt barn i 2007, og har alikvel holdt meg til klokkeslett i avtalen når vi skal levere til barnefar. HAN har bestemt at hun skal leveres hos han kl 16 når samværet for helga starter, og jeg har gang på gang i over 1 år måtte vekke sønnen min fordi jeg måtte time og tilrettelegge alt før vi skulle levere storesøster hos pappaen... ikke EN gang har jeg vært for sen, eller for tidlig ute... Men, altså... nå er det sånn at når hun skal hjem derfra før ferien, så skal hun, ihht avtalen, leveres her kl 16. Nå fikk jeg mail av stemor som sier at det passer så dårlig fordi hennes datter (som hun har med faren) sovner på veien!?! What? Det er da vitterlig ikke mitt problem, eller? Jeg har vekt sønnen min 80% av gangene vi skulle levere der, og han sovner ALLTID på vei hjem, siden det er et stykke og kjøre, og klokka fort er 17 før vi er hjemme..... men har jeg klaga? Har jeg sagt at jeg må levere før eller etter? NEI!!!! Kjenner det koker i hodet mitt, men snille DUMME meg tilbø meg å hente da.... vi la planer (typ viktige planer) på morningen fordi jeg trodde vi skulle få henne hjem på ettermiddagen, men neeeida... Så skriver hun videre at hun kan levere datteren min her, etter far har kommet hjem, og etter middag, men det er jo ikke hennes ansvar heller. Faren til dattra mi har trumfa gjennom denne avtalen, da må det vel for pokker være hans ansvar????? Jaja, det ble rot og skrot det her, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon!
du og jeg og vi to Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Få det ut! Men jeg skjønte ikke helt problemet med at hun skulle kjøres bort til dere etter at faren hadde kommet hjem og etter middag? Selv om det pokker meg er hans ansvar!
duracellmamma Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 hun stemoren kan jo ikke bestemme så mye når du og barnefar har inngått en avtale, det er jo ikke mellom deg og henne denne avtalen, hadde sagt at de får holde seg til avtalen, ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Neida, hun kan godt kjøres hjem etter middag og sånt, ikke noe problem i det hele tatt.. det var bare toppen av kransekaka.. "da kan jeg kjøre hun bort mens xxxxx(pappaen) er hjemme med XXX" Hvorfor kan ikke pappa kjøre lissom? (uansett mye hyggeligere å se dama hans, så det er greit altså) Nettopp, de har kommet hit mange ganger "utenom" leveringstidspunkt, uten at jeg har brydd meg om det, for jeg kan da være såpass fleksibel.. de sier ikke fra på forhånd heller, eller spør om det er greit, jeg bare sitter på gjerdet og venter... Det er far som ville ha avtalen, jeg sa bare ja for å få ting ut av verden... jævla smart trekk det altså
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har en idiot eks som kommer og går når det passer ham. Som nekter å skrive under på noe som helst ( jeg og ungene ønsker og trenger forutsigbarhet og muligheter til å planlegge) og som plutselig kan la det gå 1-6 mnd uten noen form for kontakt/tlf samtale osv. Så beklager at jeg ikke har så mye sympati for deg akkurat nå. MEN skjønner godt at du blir irritert ja! Og si at far kan drite og dra i den avtalen - evt lag en ny hvis den ikke overholdes!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Du kan jo ta en prat med han å legge frem ønske om enten å endre avtalen eller at han overholder den slik som du, og si hva du mener. Om det er han eller damen som kjører datteren din hjem skal du egentlig ikke blande deg opp i ? Men grunnen for at hun er sen er noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Som sagt, det spiller ingen rolle hvem som leverer henne! Og til deg over her, det er veldig trist at du har en far som tydeligvis gir faen, og jeg forstår at du ikke har så mye sympati akkurat da, men sånn som vi har det oss imellom så skulle jeg ønske at han ga faen... det hadde vært lettere for meg, men ikke for dattern vår. Jeg har sagt til advokaten min at jeg ønsker å ta med meg dattern min å flytte langt vekk, og da svarte hun med at det kanskje hadde vært best. Men det gjør jeg ikke mot datteren min, det er ikke hennes feil at det er så betent.. Jeg kan ikke prate med han, han ønsker ikke prate med meg. Det lille som er av kommunikasjon feiltolker han og slår seg vrang, med en gang. Jeg har sagt at det er leit at avtalen brytes hver gang det er noe, men får bare til svar at han ikke bryter den... så det er som å prate til en vegg... Men men, nå fikk jeg ut litt frustrasjon hvertfall Takk skal dere ha!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Jeg skjønner at du reagerer, men ikke på den delen der stemor kan kjøre og levere datteren din. Greit at far er har ansvar for datteren sin, men nå er det slik at far og hun dama er gift (?), og da blir datteren deres, hennes ansvar også Når datteren din er der, og mannen din ikke er hjemme, så er det stemor som har ansvaret for barnet. At hun er villig til å kjøre datteren din hjem, er en måte å vise ansvar på.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Jammen jeg sa jo at det ikke spiller noen rolle, og at det er hyggeligere å se dama enn barnefar!! Ikke heng dere opp i det da, jeg har jo sagt at det bare var toppen av isfjellet. Han er hjemme, men han gidder ikke kjøre. Anyway.... Og de er ikke gift, uten at det spiller noen trille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå