Gå til innhold

hva slags bil til familie på 6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har veldig lyst på touran 7-seter, siden vi bare er 6 stk 40% av tiden. Da kan vi jo slå ned setene når vi bare er 5, så er det super plass + tanken er å ha boks på taket Har absolutt ikke lyst på stor kassebil... men... mulig man ikke har noe valg.. må kanksje nevne at 2 av barna blir tvillinger og et av barna er 1 1/2 og siste som er 40% er 10.

noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 6 stk

2 voksne, 2 på 6 og 8år og tvillinger på 5 mnd. Vi har en Mitsubishi Grandis og er strålende fornøyde!

Sprek er den og til mannens store glede:o)

( han fryktet minibuss enstund..)

Skrevet

ja huff, minibuss er ikke noe særlig i mine ører heller;-) får sjekke ut denne grandisen da:-)

Skrevet

Toyota Outlander 7 seter. Dyr, men knallfin!

Skrevet

Unnskyld, ikke outlander;) Landcruiser...

Skrevet

ja, det spørs jo hvilken prisklasse dere vil legge dere på. Volvo x50 (?) er jo også 6 eller 7 seter. Men koster endel mer

Skrevet

Og det spørs jo og hvor stor bagasjeplass dere ønsker.

MEd disse kassebilene/minibussene kan man jo ofte kjøre vogna rett inn.

I grandisen hvor vi alltid er 6 personer og ikke har mul for å legge ned seter. Sitter 2+2+2, fikk vi alikevel oth tvillingvogn + bag i bagasjerommet.

( da vi kjøpte bilen, prøvde vi med vogna inni først!)

Ellers så er det mange som har ford s-max ser jeg

Og citroen har også en som ikke var så aller verst så jeg

Skrevet

vi har ikke mer enn 200 000 å bruke på bil, så det må bli noe i den prisklassen... vet touranen ligger rundt der... vet ikke med de andre. Kan jo sjekke det ut litt:-)

Skrevet

Vi har touran highline - kan anbefales!

Skrevet

Ikke undervuder "kassabil", de kan være mye bedre enn du tror på forhånd. var ganske negativt innstilt selv først, nå forguder jeg Caravellen vår! 8 seters. Den er veldig lik valig personbil inni, bare at man sitter høyere. Med bakerste raden slått ned bak har man plas til alt og mye mer til, trenger ikke slå sammen vognen en gang, det trenger vi faktisk ikke når bakerste raden er oppe heller, men da tar den all plassen bak om vi ikke slår den sammen. Er enorm plass i både forseter og bakseter. Jeg kan sitte med beina strak ut og det samme kan 2 åringen vår som sitter bakovervendt. Romsligere bil får man bare ikke, og etter første litt vinglete uken i en så stor bil så synes jeg nå den er mye, mye mer oversiktelig å kjøre enn liten bil :-)

Skrevet

Toyota verso eller Berlingo.

Skrevet

Mange rare svar her. Volvo x50 er det ingenting som heter engang. Regner med at det er XC90 du mener. Problemet med XC90, Outlander eller Land Cruiser er at med syv seter så er det begrenset med bagasjeplass. Caravelle ville jeg aldri vurdert en gang da jeg ser på de som særdeles usikre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...