Gå til innhold

Dere som ammer/har ammet..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere ligger og ammer og den lille vil ha melk fra begge brystene; skifter dere da side eller tipper dere den øverste puppen litt lenger ned, slik at babyen får tak?!;)

Lurer på om det er flere late ammere der ute...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, ja det var latmannsamming ja! jeg skiftet side.

Skrevet

He, he - skiftet side...har ikke store nok pupper til å bare dra de litt ekstra ned;o)

Skrevet

Skiftet side ;-) ;-)

Skrevet

Hehe, mine er heller ikke så store, men det er bare å vippe seg litt over, så går det strålende...:P

Skrevet

Litt både og. Når hun var mindre skiftet jeg side, men da hadde jeg senga hennes på utsiden av dobbeltsenga sånn at det var uproblematisk at vi sovna når hun lå ytterst. Etterhvert som hun har blitt større og gradvis sover mer og mer i egen seng, tipper jeg nå stort sett bare puppen ned så hun kan ligge i midten, for nå har vi flyttet om så senga hennes står i fotenden av senga vår i stedet (hun kryper til fotenden når hun våkner, for det er i retning døra...). Har opplevd å sovne med henne ytterst og så våkne av at hun ramler utav senga, så vi unngår helst det nå :)

...og ja, jeg er en lat ammer. Ser ingen grunn til å ligge våken og vente på at hun spiser seg ferdig :P

Skrevet

da legger jeg meg litt annerledes i samme stilling og lar henne slurpe i seg.

Skrevet

Godt at vi er flere, ble nesten litt bekymret her...;)

Lillegutt her ligger alltid i midten av senga pga min lathet :) Jeg gjorde det forøvrig ikke da de var bittesmå, da måtte jeg selvsagt skifte side.

Skrevet

Hehe, lat ammer her også i såfall;) I alle fall etterhvert. Jeg ville ha han innerst mot veggen, og ville ha mest mulig søvn (vi samsov) - så jeg begynte å amme han fra den øverste puppen, og så gikk alt av seg selv, og jeg trengte ikke være redd for å sovne fra han ytterst i senga. Hehe, latmannsamming ja;)

Skrevet

legger avåtil den andre puppen til uten å snu meg ja;) hehe...

Skrevet

Her var det å tippe puppen ned samt lene meg over. Resulterte bare i kjempevond rygg.. Ammer kun fra ene brystet nå så slipper den problemstillingen:)

Skrevet

Det kom egentlig ann på hvor trøtt eg var da hun skulle ha mat, men prøvde helst og skifte side for å unngå vondt rygg, og for å unngå å evnt sovne og legge meg oppå henne(tviler på at det hadde skjedd, men for å være sikker) .

Skrevet

Skifta side med eldste, syntes det var veldig slitsomt. Då lille vart fødd leste eg at ein eller annan her inne berre slengte øverste puppen ned - skjønte ikkje kvifor i alle dagar eg ikkje hadde tenkt på det før. Puppene er heilt klart svære nok til at det ikkje var eit problem ;-p

Skrevet

Jeg er en lat ammer og tipper puppene fra side til side ettersom hvem pupp hun vil ha :-)

Skrevet

Hehe, jeg tenkte heller ikke på det før jeg fikk høre at svigerinnen min gjorde det slik. Veeeldig enkelt når man ammer i halvsøvne :)

Skrevet

Skiftet side før - nå som hun er så stor, så legger jeg meg bare litt....

Skrevet

I begynnelsen måtte jeg skifte side, for kunne ikke tippe puppen noe steder.. den var jo stappfull og ubevegelig ;) Men etterhvert kunne je tippe over bare :) Ikke like behagelig for ryggen da.

Skrevet

Jeg har alltid skiftet side. Hadde ikke ligget noe godt om jeg skulle tippet meg enda litt over... Jeg hadde også kommet til å få klumper i puppene om ikke puppene mine hadde ligget i rette stillingen slik at ingen melkekanaler ble sperret.

Det har fungert dårlig for meg å sitte og amme så det å ligge har vært avslappende og godt :)

Skrevet

Med eldstemann klarte jeg ikke å ligge å amme, så han satt jeg med, og sovna sittende inntil veggen, det var ikke behagelig.

Med de to andre så begynte jeg å snu de fra side til side når de var små, men når de ble litt eldre (husker ikke hvor gamle), så begynte jeg bare å lene meg litt over og amme videre på andre puppen, latskapen lenge leve, he, he.... ;-)

Gjest thricane
Skrevet

nå er hun såpass liten at hun må rape litt, så blir for det meste til at jeg skifter side. puppene mine rekker ikke ned, men det er jo bare å legge henne på dyna hennes og ta den vekk når hun er ferdig med ene siden:) jeg blir nok en lat ammer når hun blir litt større.. dette er fantastisk mye lettere enn opp om natten for å pumpe og gi via flaske som jeg gjorde sist.

Gjest yrild
Skrevet

he he... har vært lat fra lillemann ble 4 mnd ca.... mye mindre stress om natta :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...