Gå til innhold

Eiendomsmegleren løy i budrunden. Vanlig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er kjøps kontrakten underskrevet og jeg er jo godt fornøyd med kjøpet av bolig.

Men på visning så sa de som skulle selge at de ikke hadde kjøpt noe nytt. Men i budrunden, så prøvde megler å presse meg til å gi mer.

Jeg sa nei, har ikke noe mer å gå på. Det var dette budet eller ingenting. Da sa megler at dessverre så kunne ikke huseierene akseptere det budet siden de hadde kjøpt ny bolig og banken demses ikke gik med på at de solgte med tap. Budet mitt var da 100.000 under prisantydning. Jeg svarte med å si det var synd men jeg byr ikke høyere. Megleren sa at det var leit og måtte beklage men da ble det ikke salg. Dette var en halvtime før budet mitt gik ut.

To minutter før budet skulle gå ut ringer megleren opp igjen og sa at eierene takket ja allikavel !!!.. Jeg var jo kjempe happy over å ikke ha gitt meg.

Men på kontraktsmøtet så gratulerte jeg huseierene med sin nye bolig, og da fortalte de jo at de ikke hadde funnet noe nytt. Så megler løy i budrunden for å presse meg opp i pris.

Er det vanlig med slike triks fra meglers side ?

Jeg var den eneste som var i budrunden så jeg var avslappet og tenkte å la budet bare gå ut og vente et par dager og så by høyere. Men slapp det siden eieren ga seg.

Men i ettertid så stusser jeg veldig på meglers oppførsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke fikk boligen likevel da, siden de solgte med tap?

Skrevet

Megler har ikke lov til å lyve for å få deg til å legge inn høyere bud, så du kan sikkert melde han til noen, men aner ikke hvem:-) Megler skal egentlig megle mellom partene, ikke være kun selgers megler, men sånn fungerer det sjeldent i praksis, spesielt ettersom megleren ofte får % av salget som en del av sin betaling.

Skrevet

Ikke så bra, nei....leste denne opp til mannen min som er eiendomsmegler og han reagerte i allefall på det...dahar megleren drete på draget, var vel hans eksakte ord;o)

Skrevet

Nei, det var vist ingen bolig med i bildet i følge husselger. Det var noe megler fant på.

Skrevet

Signerer Rutletutt. Jeg var med på en budrunde engang. Det var meg og en annen som bydde. Da jeg ga meg, så hadde megleren sagt at jeg hadde lagt inn et nytt bud på 20 000 over det de andre la inn. Slik at de la inn 20 000 over der igjen. Megleren løy jo om mitt "bud", jeg hadde jo trekt meg! Ergo fikk megleren 40 000 ekstra på den leiligheten. Lurer på hva han hadde gjort om de andre ikke hadde latt inn det siste budet.. Heheh

Skrevet

Man SKAL få oversikt over de offisielle budene når man får kjøpt. Det får man av megleren sammen med resten av papirene. De er viktige å gå igjennom! Er det noe snusk der så er det å snakke med sjefen til vedkommende, det er IKKE lov!

Skrevet

Blir mektig irritert når jeg leser om sånt. Har kjøpt og solgt bolig tre ganger og stoler aldri et sekund på meglerne. Megleren i ditt tilfelle burde fått seg en smekk på fingrene. Makan til yrkesetikk. Meld i fra til noen!

Skrevet

Meld fra til Kredittilsynet! (mener det er de som mottar klager og sånn)

Det går virkelig ikke ann!

Skrevet

Skal ikke skje. Megler skal være nøytral.

Dersom du har lyst til å ta ham - send en klage til meglerklagenemnda Tror det koster 500 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...