Gå til innhold

Son i Akershus?


Pipoca

Anbefalte innlegg

Vi bor for tiden i Oslo, men lurer veldig på å forflytte oss til et litt mindre sted om ikke så lenge. Var i Son for første gang i dag og fikk et veldig bra førsteinntrykk.. Skulle imidlertid gjerne hatt noen innspill fra folk som bor der, har bodd der eller har vært der i andre sammenhenger. Kan det være et greit sted å slå seg ned? Hvordan er det å vokse opp der? Hvor i Son er det bra å bo? Hvor slitsomt er det å pendle derfra til jobb i Oslo? Om noen har tips til andre trivelige steder innen en radius på 1 time bilkjøring fra Oslo er det forøvrig bare å komme med dem. Blir veldig glad for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dette innlegget var veldig lite relatert til graviditet og termin i februar, ser jeg nå.. Grunnen til at vi tenker på å flytte er at vi venter nummer to i februar og ikke ser helt positivt på et bygårdliv i fjerde etasje uten heis framover:) Hvordan er det forresten med barnehagedekningen i Son?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke son så godt annet enn at det er veldig koslig der om sommeren. bor selv på vinterbro, og stortrives. mange småbarnsfamilier her, og kort vei til alt føles det som. tar 20 min til oslo. bra busstilbud til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi bor ikke i Son, men i Moss helt på grensa til Son (er 5 km til Son sentrum fra oss). Det er et helt nytt boligfelt ved sjøen som heter Sjøhagen. Vi trives kjempegodt her. Under 700 meter til jernbanestasjonen og pendlertog inn til Oslo. Tiden inn med tog til Oslo S er 45 minutter. Jeg jobber vakter på et sykehus og det går helt fint med tog. Jeg kjører noen ganger og det går fint trafikkmessig også. Det er også litt lavere boligpriser her enn i Son. Vi er superfornøyde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill! Fint å få forslag til andre steder i nærheten av Oslo også, vi har på ingen måte bestemt oss for Son ennå. Virket bare som et veldig fint sted da vi var der:) Har alltid tenkt at jeg ikke ville pendle såpass langt, men nå har jeg begynt å se veldig store fordeler med å bo på et litt mindre sted enn Oslo - og samtidig har jeg jo lyst til å fortsette i den jobben jeg har nå. Skal ta en titt på både Vinterbro og Sjøhagen/Moss - og tar gjerne imot enda flere forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...