Gå til innhold

dere som har barn fra før: ang bleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å kjøpe inn en pk med bleier så vi har når vi kommer hjem. men ble så i tvil på om jeg skulle kjøpe 2-4kg eller 3-6kg Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Husker ikke helt kilo-anvisningen på pakken, men har (også denne gangen) kjøpt Libero sin for helt nyfødte, heter New baby eller New born tror jeg. I allefall: størrelse nr 1:-)

Skrevet

Har brukt å kjøpe en pakke av de aller minste, og anbefaler det! Skulle du få en veldig stor baby kan jo bare "mannen" din bytte den før dere kommer hjem..

Skrevet

3-6 kg har jeg brukt hver gang :) de andre holder ikke på stort om du skulle få en 4 kilos baby ;)

Skrevet

ville kjøpt 3-6 kg og skulle det være for stort kan dere kjøpe 2-4 kg på tur hjem..

Skrevet

takk for svar! :) Jeg tenker nok som deg Lucie :o)

Skrevet

Jeg fikk prøver på både Pampers og Libero før fødselen og kjøpte ikke inn flere bleier før etter fødselen. Fikk prøver på begge de minste størrelsene i begge merkene. Libero fikk jeg gjennom liberoklubben sammen med andre vareprøver

http://www.libero.no/Pages/Club/ClubDefaultPromo.aspx?id=25886

Og pampers fikk jeg ved å gå på apoteket og si jeg hadde hørt at gravide kunne få en prøvepakke der. Da måtte jeg fylle ut en lapp og så fikk jeg pakka med bleier og en del andre vareprøver.

Jeg meldte meg også inn på babyverden og fikk noen vareprøver der også, tror det var med bleier der også, men er ikke helt sikker. Vi hadde hvertfall mer enn nok bleier for de første dagene uten å handle inn noe som helst på forhånd:-)

Skrevet

Vi kjøpte 3-6 kilo, men måtte reise å kjøpe en 2-4 kilo pakke når vi kom hjem da de andre ble for store selv om babyen veier over 3 kilo. Også skal de gjerne ikke ha bleie over navlestumpen og da blir 3-6 kilos bleiene for store til å brette ned.

Skrevet

Jeg har alltig kjøpt new born bleier, har holdt godt til de som var 3730 og 3550 ved fødsel....de var selvfølgelig for store for hun minste som kom prematurt.

New born bleiene er uansett ikke dyre om de skulle være for små...koster mellom 30-35 kr.

Skrevet

Kjøpte new born til min første datter og det gjør eg ikkje denne gangen.. Jenta mi ar over 5 kilo og bleiene var altfor små... Nesten den str over var også for liten... :P Så eg kjøper 3-6 denne gangen vertfall..

Skrevet

Bare 3-6 kg, mine har vært mellom 3900g og 4440g, så 2-4 kg har blitt for små. Dvs, vi kjøpte inn en 2-4 kg til eldstemann (han på 3900g), men måtte gi bort den pakken fort ja ;-) prøvde en bleie og det gikk bare ikke.

Kan være lurt å huske at vekten også er veilende. Vi har i hvertfall måtte gå opp i størrelse lenge før de har nått øvre vektgrensen på bleier. Var f.eks oppe i 7-14 kg bleiene når de var rundt 6,5-7 kg, selv om nummeret før strakk seg fra 5-8 kg.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt en eneste bleie, men har skuffer og skap stappfulle likevel..

Har fått så masse gratisbleier i pakker og via kuponger at jeg nok ikke trenger å kjøpe bleier de første ukene, og her er det litt forskjellig både av merker og størelser, og det er jo veldig kjekt. Så får man prøvd ut litt før man bestemmer seg for hva man vil bruke.

Skrevet

En av hver :) Bleier trenger du uansett masse av de kommende årene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...