Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Sønnen min hører alltid når en sier nei med vanlig stemme så jeg trenger ikke kjefte på han for at han skal høre etter. Vi var hos en venninne og han tråkket på en ting som kunne gå istykker uten at han var klar over dette så skjelte hun han ut. Han begynte selvfølgelig å gråte og bare ville hjem. Sa til henne at jeg ikke trodde han så hva han gjorde og at han ikke er vandt til å få kjeft så han ble jo veldig lei seg. Fikk til svar at de må tåle å få litt skjenn. Ble litt paff.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 jeg er egentlig enig i at barn bør tåle å få litt skjenn, ellers kan møtet med hverdagen i skole og bhg bli litt tung. Men når foreldrene er tilstede er det foreldrenes ansvar å irettesette, så hun burde slett ikke ha kjeftet synes jeg.
Miss Misantrop Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Har ikke sansen for sånne vokene. Har selv en venninne som kjefter på en niese og det gjør meg vondt. Jeg syntes ikke barns skal vennes til å få kjeft. Får barn kjeft bør de lære at de skal fortelle en annen voksen hva som har skjedd.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Litt dumt å kjefte på barnet, men barn har godt av å få tilsnakk av andre enn foreldre. Som noen sa over, hva skjer når barnet er i barnehagen, på skolen og hos venner. Er forskjell på tilsnakk og kjeft, det å kjefte kunne hun ha spart seg ,jeg hadde nok avbrutt henne.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Jeg syntes ikke de skal få skjenn når de ikke gjør noe galt. At han tråkket på noe som kan gå istykker (faktisk en planke) og som de ikke er klar over så syntes jeg ikke det passer seg. En ting er å si ifra og om det gjentar seg og også med vilje er jeg enig i at man kan si ifra med litt stemme men ikke skjelle en 2 åring ut som man gjør til en ungdom. Hun var ildsint og til og med jeg ble nesten litt redd. Hadde passet om det var en ungdom som hadde tagget eller gjort innbrudd men ikke or en toåring som tråkket på en planke som hun ikke ville at de skulle tråkke på. Barn som får mye kjeft er ofte mer pøblete enn de som bare får det en skjeden gang når det virkelig trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå