Gå til innhold

en positiv graviditetstest, er en positiv test????

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok en test for noen dager siden, og den var positiv.

ringte til legen å spurte om å få komme ned å få det bekreftet, men da sa hun der legedama at en positiv test, var en positiv test. ingen vits å ta to tester visst den første var positiv..

er det slik?? er så redd for at det var en feil..

mensen skulle kommet for 2 uker siden ca, men jeg har ingen andre symptomer.. INGEN!!

hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok helt sikket gravid ;) Jeg måtte bare teste flere uker ute i svangerskapet for å skjekke om det var sant. På første svangerskapskontroll i uke 10 tok ikke jordmor noen graviditetstest av samme grunn som du fikk beskjed om ;)

Skrevet

Min lege sa at de alltid tok en graviditetstest på 1.kontroll, bare ffor å ha ting på papiret... ikke at jeg var superhappy for å bære en kopp med tiss gjennom venterommet men...

Men det var jo ikke nødvendig, og du er helt sikkert gravid :D Gratulerer :)

Skrevet

Hehe, jo du er nok gravid :)

Da jeg var gravid med gutten vår, greide jeg ikke helt å tro det var sant, så da jeg ringte legen, sa jeg noe sånn som at "... det er jo ikke helt sikkert jeg er gravid, da...". Da bare lo hun og sa "joda, det er du!" :)

GRATULERER! :)

Skrevet

Jeg ringte ikke legen jeg, jeg kom bare me no fersk morgenpiss en morgen å sa jeg ville de skulle sjekke, selv om jeg hadde tatt 7 tester hjemme kvelden før. hehehe. Var positiv hos legen og.

På mine tester var den ene streken veldig svak så var så usikker.

Legen sa og at strek er strek og positiv er positiv.

Gratulerer så masse :D

Skrevet

Jeg hadde heller ingen symptomer de første ukene, så jeg bestilte tidlig privat ultralyd fordi jeg var redd for at noe var galt, jeg kjente jo INGENTING! Men plutselig over natta kom kvalmen og alt det andre som hører med kastet på meg, rundt uke 7-8. Så i stedenfor å bekymre deg syntes jeg du skal nyte det så lenge du slipper symptomer ;) Eventuelt kjøpe en ny test hvis du er usikker. Men en positiv test pluss at du er to uker over mens tyder jo ganske bra på at du er gravid da :)

Skrevet

ja.. tusen takk for alle svar:) jeg tror nåkk også nå at jeg er gravid:) det er vel ikke ofte det skjer at en får en positiv falsk test? nei.. det tror jeg ikke..

gratulerer til alle dere gravide også;)

Skrevet

Du er nok helt sikkert gravid, gratulerer!

Var i samme situasjon som deg, ville gjerne ha det bekreftet av legen. Hos fastlegen hadde de ikke timer før over en uke senere, så jeg tok i stedet inn på en privat klinikk samme dag. Egentlig helt unødvendig, for legen bruker samme test som du selv gjør. Men for meg var det viktig at en lege hadde bekreftet det:)

Skrevet

ved begge svangerskapene mine så har eg kun tatt en test... Ingen vits å ta tusen tester når du får ein godt positiv test..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...