Gå til innhold

Jeg blir smågal av den kranglinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter på 2 og 4 år og de krangler og erter dagen laaaang!!!!

Eldstemann er egentlig verst så han erter og terger og skremmer misntemann ved enhver anledning og misntemann hyler opp for ingenting.......... Det nytter lissom ikke å snakke til eldstemann heller. Er vi helt roliige og forklarer så bare fortsetter han etter 2 min. Er vi strenge og snakker litt hardt til han så funker ikke det heller...............

Jeg blir nesten småsprø av det. Hele dagen går med på å irettesette eldstemann og trøste minstemann som sier aua og vondt og han slo meg heøe dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

What to do??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klistremerker...hver kranglefrie dag gir klistremerke :-)

Skrevet

Hehe : )) Ja.......... god ide, men en hel krangefri dag føles som en utopi akkurat nå, Hadde gitt mye for 1 kranglefri time jeg : ))

Skrevet

Jeg og søsteren min var sånn, ingenting hjalp, men det ga seg sånn ca når jeg var 15år og hun var 18år;-)

Ellers så er det vel ikke nødvendigvis sånn at det bare er eldstemann sin feil hele tiden selvom det er den yngste som griner?

Skrevet

Nei det er ikke alltid eldstemann sin skyld. Ofte er det minstemann som benytter enhver anledning til å sutre og sladre...............Men eldstegutten er en skikkelig ertekrok!!!!!!!!

Et eksempel: De får hver sin is. Eldstemann velger kroneis. Minstemann velger sabeltann is. da sitter eldstemann under hele isspisinga og sier" Jeg har større is enn deeeeg, jeg har større is enn deeeg!!" Til slutt blir mini irritert og begynnner å grine : )) haha Og sånn går no dagan ; )

Skrevet

Ha ha, høres nøyaktig ut som mine på 2,5 år og 4,5 år ;-)

Er nok en periode, men ganske slitsomt, ja...

Innimellom leker de såå fint da :-)

Skrevet

Om et er noen trøst så var mine eldste slik også på den alderen, men da de ble ca 3-3,5 og 5-5,5 år løsnet det veldig. Nå er de snart 5 og 7 år og krangler og plager hverandre kjempelite, er bestevenner 95% av tiden :-)

Skrevet

Ang saann min er stoerre enn din greie saa hadde jeg bare sagt naar de velger is at blir det noe erting saa tar jeg fra deg isen.. Og om han hadde sittet saann og sagt at jeg har stoerre is enn deg saa hadde jeg bare sagt at sier du det en gang til saa tar jeg isen fra deg og hadde han gjort det en gang til saa hadde jeg tatt isen fra han.. Gitt den tilbake etter 2-3 min, men tatt den fra han for aa vise at jeg mente alvor.

Og ang annen knuffing som slaaing eller andre ting saa hadde jeg jeg sagt at om de ikke greide aa leke i samme rom saa fikk de gaa paa hver sitt rom..

Hadde i alle fall straffet slaaing osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...