Ettervinterkommervår Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Når han våkner, altså etter han har sovet i vogn feks, så går det sikkert knapt et minutt før han HYLER... Han roer seg straks han får pupp, så jeg regner med det er fordi han har lyst på mat- og ikke nødvendigvis fordi han på død og liv er så sulten. Kan også være fordi han vil opp osv, problemet er uansett denne skrikingen. Tenker det kan bli utfordrende å bevege seg rundt, feks til byen alene, for hvis/når han skulle våkne så begynner denne utomodige gråtingen- og det er ikke alltid så lett å hive frem puppen for å roe han. Ofte må det jo gåes et stykke, så heis (veeente på heisen først), så finne stellerom som ofte er fullt, og så amme- det kan jo ta en god stund å komme så langt. Flere som har det sånn? Evn noen som har tips om det går an å unngå det...? Og er dette noe som går over med tiden tror dere? Han er 6 uker i morgen... Det blir jo selvfølgelig lettere å kunne unngå når sove/spisemønsteret hans blir litt mer forutsigbart, men jeg skulle så gjerne bare hatt 10 min på meg ;-)
FruTB Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Tja, ikke så mange fornuftige tips kanskje, men hva med å kjøpe en MeiTai og amme i den? Jeg har en utålmodig pjokk selv, som plutselig kan bli kjempesulten, og da hiver jeg på meg MeiTai-en og ammer han i den. Fantastisk invistering, diskrét, så jeg kan amme når som helst, hvor som helst.
Gjest yrild Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Hvis du ikke bærer ville jeg absolutt anbefalt det! Hadde en pjokk som ikke ville være i vogn så lenge han ikke sov og ja utålmodig som fy. Var håpløst å måtte bære ham på armen i tide og utide. Manducaen ble redningen (med gynging og synging i tillegg har vi unngått store kriser). Nå elsker han plutselig å sitte i vognen, men det er vel fordi det er nytt at han kan sitte :-)
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 de blir gjerne mer tålmodige etter hvert... iallfall har mine vært slik :-)
Underveis --> Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Slik var Junior her også. Han er nå 3 måneder og smiler og prater nå gjerne litt før han vil ha mat. Tidligere var det akutt matkrise med en gang han våknet. Ikke nok med det, men han skulle ha både 2. og 3. bordsetting. Ammet altså i puljer før han var fornøyd. Nå er han mindre "kravstor" og spiser seg mett med en gang. Jeg tror altså at det går over etter hvert. Det skal forøvrig også nevnes at selv om Junior _elsket_ sitt bæresjal, så var det fremdeles akutt matkrise om han var sulten. Det går seg nok til etter hvert. Bare husk at selv om han skriker som besatt, så er du ingen barnemishandler selv om du ikke stå klar med puppen ute ;-) Min verden ble også ganske så roligere da Junior for en måneds tid siden _endelig_ tok smokken! Byttet at han suttet på hendene mot smokk og tilfeldigvis så syntes han da at det var greit.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Sånn var flisa også de første par månedene- tror det er heeeelt normalt- hysterisk gråt og gnaging på hendene helt til puppen kom fram! Det blir som regel bedre etterhvert når de blir litt større=)
Ettervinterkommervår Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2009 Artig at jeg får tips om meitai! Har visst blitt bitt av bærebasillen og har kjøpt meg manduca, og i dag kjøpte jeg meg elastisk bæresjal og meitai- selvom jeg ikke har fått prøvd noen av de enda... Eller; har såvidt prøvd å ha han i manduca- det likte han ikke... foreløpig. Prøvde også bæresjalet såvidt da vi kom hjem i dag, men der må det kanskje litt øving til for å mestre det!? Lurer litt på en sak, da... Han er ganske stor for alderen tror jeg. Er ganske kraftig, veier 5,6 kg og er 6 uker gammel. Han passer såvidt i str 62 nå. Han er ganske lang også. Lurer derfor på hvilken bærestilling dere tror vil være best? Føler at froskestilling er for litt mindre og mer nyfødte, mens han kanskje er litt for liten til å ha bena ut til siden. Hva tror dere?
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Heisann Det er helt normalt det du beskriver der - med en så liten tass :-) Jeg trivdes derfor også best hjemme da mine var så små. Men, nå på sommeren er det jo egentlig bare å finne en liten gressflekk til å skifte bleien og en benk for å amme :-) Dette er forøvrig eneste tips jeg kan gi, og som jeg selv har forholdt meg til. Hvor ofte spiser barnet ditt? Kanskje hver andre time? Har du trillet i mer enn to timer (eller hvor lange intervallene hos dere er) så forbered deg på at om babyen da våkner vil babyen ha mat. Da kan det være greit å være i nærheten av egnet ammested. Jeg skifter også konsekvent ALDRI FØR barnet har spist - det tar jeg alltid etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå