Gå til innhold

Jeg har også ett nabokatt problem. Den kommer over med mus som "gave" til oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en katt. Greit nok, vi er hyggelige med den og passer på den når familien er borte (mater den i huset deres, aldri hos oss).

Vi ønsker denne katten alt godt, men er i utgangspunktet ikke glad i katter selv. Uansett, dette har vi aldri sagt til naboen og vi koser og er hyggelig med deres katt, det er jo deres familiemedlem.

Problemet mitt nå er at denne katten liker å komme over til oss, helt greit, jeg er ikke komfertabel rundt katter, men det går greit. Katten er kastrert og det lukter ikke kattepiss rundt her, MEN den kommer nå med mus til oss.

Døde mus som legges i oppkjørsel, hage og trapp. Jeg er mer redd mus enn katt og har det ikke spes hyggelig ute i hagen nå. Jeg har tilogmed tråkket på en død mus barbeint....Grøss.

Hva gjør jeg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men nå måtte jeg le litt her :-) For et enormt kompliment fra katten til dere da! Den må tydeligvis like dere enormt godt siden den forærer dere mus den har fanget selv. Slik gaver (ja, vet at ikke du ser på det som en gave ;-)) er ikke noe pusekatter gir vekk til hvem som helst akkurat.

Hva du kan gjøre med dette er jeg mer usikker på. Du kan forsøke å legge ut litt appesinskall eller spraye "cat-stop" der den pleier å legge fra seg mus, katter hater lukten av de to tingene.

Skrevet

He he, ja vi tror nok katten trives her, den kommer stadig over på besøk og legger seg ned for å male. Noe som jo er kjempehyggelig, hvis vi var mer begeistret for katter, men vi behandler den med total respek og kjærlighet.

Dog, disse "gavene" gjør meg halvhysterisk her. Vi har ganske stor tomt og oppkjørsel (bor i enebolig) og disse musene blir lagt litt rundt forbi. Denne uken har jeg funnet en i oppkjørselen, en under klessnoren (det var der jeg tråkket på den) og en på verandatrappen. Det er ikke bare å "spraye rundt eller legge appelsinskall" når tomten er stor.

Naboene kommer over for å spise reker og drikke hvitvin etter ungene våre er lagt i kveld (de har store barn) og jeg vil nevne dette for de, men er det ett poeng å gjøre det hvis man likevel ikke kan gjøre noe med det? Katten deres følger alltid med når de kommer over og kommer nok uskyldig å ligge mellom oss å male ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...